تحولات و تغییرات تکنولوژی رابطه رسانه‌ها و شرکت‌ها را دستخوش تغییر کرده است زیرا بخش زیادی از مصرف‌کنندگان که مسیر انتخابی غیر از رسانه‌ها داشته‌اند، امروز با کمک شبکه‌های اجتماعی دست به انتخاب می‌زنند. در واقع شبکه‌های اجتماعی بستری برای افزایش قدرت دسترسی مصرف‌کنندگان در انتخاب کالاها و خدمات شده‌اند. اما این فرصت ممکن است به دلیل عدم تقارن اطلاعات، امکان فعالیت ذره‌ای، نبود فیلتر برای تمییز اطلاعات موثق از غیرموثق در فضای مجازی و... مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان را در معرض ریسک کژمنشی و کژگزینی قرار دهد. رسانه‌های شناسنامه‌دار می‌توانند به جهت مسوولیت‌های حرفه‌ای که دارند این ریسک را تا حد قابل‌توجهی کاهش دهند.

«دنیای اقتصاد» با چنین رویکردی تلاش کرده در ابتکاری تازه اقدام به راه‌اندازی صفحه‌ای با عنوان شرکت‌ها کند تا با انعکاس اطلاعات موثق، قدرت انتخاب مصرف‌کنندگان را افزایش دهد.

از سوی دیگر برای عرضه‌کنندگان و کارآفرینان نیز این صفحه می‌تواند پلی باشد تا اقدامات خلاقانه و ابتکاری خود را به گوش مخاطبان برسانند.

در عرصه روزنامه‌نگاری نیز می‌تواند این صفحه‌ با عبور از چارچوب‌های کلان و کلیشه‌های دولت ساخته که متمرکز بر انعکاس بیانیه‌ها و اظهارنظرهای رسمی است، به حوزه‌ای ورود کند که زندگی بخش زیادی از مردم را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد؛ حوزه کسب‌وکارها.

این نوع اطلاع‌رسانی می‌تواند علاوه بر افزایش شناخت مردم در زمان انتخاب، آنان را از بسیاری از خدمات و محصولاتی که شرکت‌ها برای آنها در نظر گرفته‌اند، مطلع کند.چنین تجربه‌ای سال‌هاست در رسانه‌های معتبر جهان در حال انجام است و آنها نیز با ارائه اطلاعات به‌روز درخصوص وضعیت کلی و چشم‌انداز کسب و کارها اقدام به راه‌اندازی صفحاتی با چنین مضامینی کرده‌اند. تنوع اخبار این صفحات به گونه‌ای است که از حوزه انرژی و مالی تا سلامت را دربرمی‌گیرد.

در حوزه روزنامه‌نگاری نیز دیواری که قبلا میان شرکت‌ها و رسانه‌ها چیده شده بود در حال کوچک‌تر شدن است و سبکی به‌عنوان روزنامه‌نگاری کارآفرینی شکل گرفته است. روزنامه‌نگاری کارآفرینانه پس از فرم‌های جدید استارت‌آپی و ذیل این طرز تفکر به‌وجود آمده و موجب تغییرات زیادی در رسانه‌های امروزی شده است به‌طوری‌که اخبار و اطلاعات شرکت‌ها با سبک و سیاق متفاوت‌تر از قبل در اختیار مخاطب قرار می‌گیرد.

گروه رسانه‌ای «دنیای‌اقتصاد» این صفحه را در راستای مسوولیت حرفه‌ای خود که افزایش قدرت انتخاب مخاطبان است تعریف کرده و تلاش دارد علاوه بر تحلیل اطلاعات در سطح کلان در حوزه کالاها و خدمات نیز مخاطبان خود را از جست و جوی بیشتر بی‌نیاز کند. در واقع فعالیت این صفحه در چارچوب رویکرد حرفه‌ای در روزنامه‌نگاری پیش خواهد رفت.