بلومبرگ و وب‌سایت ژاپنی Nikkei ضمن اشاره به این موضوع اعلام کردند که این مشکل به دلیل پیچیدگی‌ها در طراحی جدید اپل واچ که گفته می‌شود از لبه‌های کناری صاف و نمایشگر بزرگ بهره خواهد برد، به وجود آمده است. منابع نزدیک به اپل در گفت‌وگو با Nikkei عنوان کردند که اخیرا تولید تعداد کمی‌ از اپل‌واچ، شروع شده اما با «چالش‌های حساسی در دستیابی به عملکرد تولید رضایت‌بخش» مواجه شده است. بلومبرگ نیز در گزارش خود به این موارد اشاره کرد و نوشت که تولید این ساعت هوشمند «به‌طور موقت، متوقف شده» و اپل و شرکایش در حال کار برای رفع این معضل هستند تا بتوانند مقدمات تولید انبوه این ساعت را فراهم کنند.

طبق آخرین گزارش‌ها، اپل‌واچ سری‌۷ به نمایشگر بزرگ‌تر مجهز خواهد بود و اندازه نمایشگر آن به ۴۱ و ۴۵ میلی‌متر خواهد رسید. همچنین برای نمایشگر این ساعت، لبه‌های کناری صاف نیز پیش‌بینی شده است. از دیگر ویژگی‌های مورد انتظار که مارک گورمن، خبرنگار بلومبرگ به آن پرداخته، می‌توان به استفاده از نسل جدید پردازنده با سرعت و عملکرد بهتر در این محصول اشاره کرد.

 با این حال، این کارشناس آی‌تی ادعا کرد که امسال خبری از ویژگی‌های سلامتی قابل توجه در اپل‌واچ سری۷ نخواهد بود و احتمالا در ساعت سال ۲۰۲۲، شاهد این قابلیت‌ها خواهیم بود. وب‌سایت Nikkei اما مدعی شد که در اپل‌واچ سری‌۷، از قابلیت‌هایی همچون سنسور فشار خون استفاده خواهد شد. به هر روی، هنوز هیچ یک از این ادعاها با واکنشی از سوی اپل همراه نبوده است. همان‌طور که می‌دانید اپل در سپتامبر سال گذشته، از اپل‌واچ سری‌۶ پرده برداشت و امسال نیز به احتمال زیاد، نسل جدید این ساعت در کنار آی‌فون‌های ۲۰۲۱ معرفی خواهند شد.