وی با بیان اینکه فناوری اطلاعات و فضای مجازی تبدیل به بخش جدایی‌ناپذیری از زندگی مردم شده است، افزود: باید از فرصت‌های این فضا استفاده کنیم و برای آسیب‌های آن نیز برنامه‌ریزی داشته باشیم. البته در سال‌های گذشته کارهای بسیاری در این حوزه انجام شده، اما نسبت به آنچه باید باشد و فضای مجازی تراز انقلاب اسلامی کارهای بسیاری باید انجام شود. زارع‌پور نگاه خود به این حوزه را یک نگاه ایجابی اعلام کرد و گفت: ظرفیت‌های این حوزه با توجه به مولفه‌های فرهنگی کشور ما بسیار بیشتر از آسیب‌های آن است و این نگاه فرصت‌محور می‌تواند جایگاه جهانی ما را در حوزه فناوری اطلاعات ارتقا دهد. وی با اشاره به اینکه باید نسبت به زحمات مدیران گذشته با انصاف برخورد کرد، افزود: زحمات بسیاری در این حوزه با مدیریت آذری‌جهرمی کشیده شده و فارغ از نگاه‌های سیاسی در حوزه زیرساخت‌ها اقدامات بسیار خوبی انجام شده و در بسیاری از روستاها و مناطق محروم به‌ویژه در این شرایط کرونایی دسترسی به ارتباطات نسبت به گذشته بیشتر شده است. زارع‌پور تصریح کرد: بقیه روستاهایی که هنوز متصل نشده‌اند بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان سال ۱۴۰۱ از شبکه پایدار و پرسرعت بهره‌مند می‌شوند.

زارع‌پور دسترسی عادلانه به ارتباطات را باعث تقویت نظارت‌های مردمی عنوان کرد و با اشاره به مخالفت‌ها و مرارت‌های بسیار در سال‌های گذشته، گفت: هم اکنون همه افراد ارزش این اقدامات را می‌دانند. وی افزود: در ادامه کار از وجود و تجربیات آذری‌جهرمی و مدیران وی استفاده می‌کنیم و آنان را در کنار خود خواهیم داشت.

در ابتدای این جلسه نیز محمد‌جواد آذری‌جهرمی گفت: من و مدیران وزارت ارتباطات از کار کردن برای مردم خسته نشدیم و هیچ زمانی نیز خسته نمی‌شویم و تا همین روز گذشته نیز ‌مانند روز نخست آغاز به‌کار در وزارتخانه، پروژه‌ها و برنامه‌های خود را پیگیری می‌کردیم. آذری‌جهرمی با بیان اینکه هر شروعی پایانی دارد، گفت: فرصت ما امروز در این موقعیت به اتمام رسید و خداوند را شاکریم که این نماد ادامه خدمت را مانند دوی امدادی به فردی متعهد، نخبه و کارشناس در حوزه فناوری اطلاعات و با همان راهبردها و اهتمام رئیس‌جمهور و مجلس تحویل می‌دهیم.  وی با اعلام اینکه از سه ماه گذشته مجموعه معاونان و مدیران سازمان‌ها، گزارش فعالیت‌ها و کارهای حوزه مدیریت‌شان را آماده تحویل کرده‌اند، افزود: تمام معاونان با بسته‌های گزارشی خود آماده ارائه گزارش‌های این حوزه هستند تا تیم جدید شما با آگاهی کامل بتواند کارها را پیش ببرد. وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اشاره به تغییرات انجام شده تاکید کرد: یکی از نقاط مثبت تغییرات و تحولات مدیریتی، ارائه راهکارهای جدید برای مشکلات است. بر همین اساس نماد خدمتی که در اختیار ما بوده و با تمام نقاط ضعف و قوت در طول مسیر به شما ارائه می‌شود و آرزوی قلبی ما نیز موفقیت شماست و ما نیز موفقیت شما را موفقیت خود می‌دانیم.