وزیر ارتباطات گفت: قطع برق باعث می‌شود سایت‌های مخابراتی توان ارسال و دریافت سیگنال خود را از دست بدهند. آنها براساس استاندارد دو ساعت ظرفیت باتری دارند تا در صورت قطع برق بتوانند خدمات خود را ارائه کنند. گاهی اوقات قطع برق بیشتر از دو ساعت است که باتری‌ها توان ادامه را ندارند. وی افزود: نکته بعدی این است که فاصله بین قطعی برق آن‌قدر نیست که باتری‌های سایت‌های مخابراتی به‌طور کامل شارژ شوند. این دو مساله، اینترنت و شبکه مخابراتی کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

وزیر ارتباطات اظهار کرد: اپراتورها از سه ماه قبل برنامه‌هایی را برای پیشگیری از این مشکلات در دستور کار خود قرار داده‌اند. تلاش کردیم در سایت‌های اصلی، ژنراتور قرار بدهیم تا دامنه اتفاقاتی که به‌واسطه قطعی برق رخ می‌دهد کمتر شود. آذری‌جهرمی با بیان اینکه اکنون در فصل امتحانات دانشجویان و کلاس‌های آموزشی دانش‌آموزان قرار داریم، گفت: بسیاری از مسائل افراد به فضای مجازی وابسته است و به‌دلیل اختلالات به‌وجودآمده از مردم عذرخواهی می‌کنیم. البته فقط این عذرخواهی نبود و کمیته‌ای برای پیگیری و رفع این مشکلات در وزارت ارتباطات تشکیل شده و مستقر است. وی درباره مزارع رمزارز در کشور گفت: دو ماه قبل با وزیر نیرو جلسه مشترکی درباره برخورد با مزارع استخراج رمزارز غیرقانونی داشتیم. ما برای شناسایی مزارع از شیوه‌های مختلف کمک گرفتیم که اصلی‌ترین آن پردازش اطلاعات با استفاده از هوش مصنوعی بود. وزیر ارتباطات تصریح کرد: طی کار مشترک با وزارت نیرو، ۱۳هزار مزرعه کوچک و بزرگ استخراج رمزارز را در کشور شناسایی کردیم. دقت شناسایی این مزارع بالا بود، مواردی که ۹۹درصد مطمئن بودیم مزرعه استخراج رمزارز هستند، ۲هزار مزرعه بودند که در مرحله اول براساس مصوبه دولت آنها را به مراجع امنیتی معرفی کردیم. تا جایی که اطلاع دارم روی ۳۰۰مزرعه کلان اقدام جدی انجام شده است و مزارع جمع‌آوری‌ شده‌اند.

آذری‌جهرمی تاکید کرد: ۵۸۰مگاوات مزرعه غیرمجاز رمزارز بر اثر گزارشی که تنظیم شده از مدار خارج شده‌اند. قانونی‌ها نیز از مدار خارج شده‌اند. پیش‌بینی مجموع مزارع رمزارز ۲هزار مگاوات بوده که اکنون هزار مگاوات از مدار خارج شده و هزار مگاوات درحال کار است. در جلسه دولت هم صحبت شد که مجموعه‌های امنیتی که مسوول برخورد با مزارع غیرقانونی هستند به اقدامات خود سرعت ببخشند. وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: واقعیت این است که تنها بخش کوچکی از خاموشی‌ها به رمزارزها مربوط است. البته این بخش کوچک معادل نصف مصرف غرب تهران (از جنت‌آباد تا طالقان) است. این عدد قابل‌توجه است و باید تمام تلاش خودمان را به‌کار بگیریم تا این میزان برق به مدار برگردد.