پای کاخ‌سفید به حمله باج‌افزاری به توزیع‌کننده محصولات گوشتی باز شد

به گزارش رویترز، براساس گزارش شرکت توزیع محصولات گوشتی JBS به دولت آمریکا، حمله سایبری که فعالیت‌های تولیدی این شرکت را در دو کارخانه آمریکا و استرالیا مختل کرده در نتیجه نفوذ یک باج‌افزار بوده است. در این میان کارین ژان پیر سخنگوی کاخ‌سفید در این باره گفت: ایالات‌متحده آمریکا با دولت روسیه تماس گرفته و اف‌بی‌آی نیز مشغول تحقیق در این باره است.

کاخ‌سفید در خصوص این موضوع به‌طور مستقیم با دولت روسیه تماس گرفته و پیامی منتقل شده که دولت‌های مسوول به مجرمان سایبری باج‌افزاری پناه نمی‌دهند. JBS بزرگ‌ترین توزیع‌کننده محصولات گوشتی در سراسر جهان است که روز گذشته از حمله سایبری خبر داد. به طور دقیق‌تر این حمله باج‌افزاری به تعطیل شدن کشتارگاه JBS در تمام واحدهای آمریکا و فعالیت‌های این شرکت در استرالیا منجر شد.

البته گفته می‌شود هم اکنون این شرکت به پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در برطرف کردن حمله سایبری دست یافته است. طبق بیانیه شرکت، بخش اعظم واحدهای فرآوری گوشت گوساله، خوک، ماکیان و غذای آمادهJBS از امروز فعالیت خود را از سر می‌گیرند.

این درحالی بود که با انتشار خبر حمله سایبری، نگرانی‌ها درباره افزایش قیمت مواد غذایی افزایش یافت. JBS درحالی با حمله سایبری روبه‌رو شده که چندی قبل بزرگ‌ترین خط لوله انتقال سوخت آمریکا (کلونیال پایپ لاین) به دلیل حمله باج‌افزاری با اختلال سوخت‌رسانی روبه‌رو شد.