تمدید مجدد مهلت پذیرش قوانین جدید حریم خصوصی واتس‌اپ

این شرکت در ماه فوریه اعلام کرده بود اگر کاربران اپلیکیشن واتس‌اپ، سیاست‌ها‌ی جدید مربوط به حریم خصوصی را نپذیرند، اکانت‌ آنها حذف خواهد شد. همچنین در بخشی از پیام هشدار ‌واتس‌اپ به کاربران آمده بود که در صورت عدم پذیرش این سیاست‌ها‌ی جدید، برای مدت کوتاهی تنها قادر به دریافت تماس‌ها‌ و نوتیفیکیشن‌ها‌ خواهند بود اما امکان خواندن و ارسال پیام‌ها‌ را نخواهند داشت. حال طبق گزارش‌ها‌ی اخیر، واتس‌اپ سخت‌گیری‌ها‌ را کم کرده اما این شرکت همچنان اعمال سیاست‌ها‌ی جدید را در دستور کار دارد؛ با این تفاوت که دسترسی کاربران به این اپلیکیشن و قابلیت‌ها‌ی آن در تاریخ تعیین‌شده مسدود نخواهد شد.

گفته ‌می‌شود از این پس، پیام‌ها‌ی هشداری به‌طور مداوم به منظور یادآوری پذیرش سیاست‌ها‌ی جدید برای کاربران نمایش داده خواهد شد. اما این روند همیشگی نخواهد بود و به گفته واتس‌اپ، ارسال این پیام‌ها‌ی یادآورنده بعد از نمایش چند هفته‌ای متوقف خواهند شد. در این شرایط، کاربران اگرچه قادر به دریافت تماس‌ها‌ و پاسخ به پیام‌ها‌ از طریق تپ کردن روی نوتیفیکیشن‌ها‌ خواهند بود، اما دیگر به لیست چت داخل اپلیکیشن دسترسی نخواهند داشت.

در مرحله آخر نیز و البته پس از گذشت چند هفته با این شرایط، کاربران دیگر قادر به استفاده از همین قابلیت‌ها‌ نیز نخواهند بود. به این معنی که اکانت‌ها‌ به غیرفعال تبدیل خواهند شد و ‌واتس‌اپ نیز پس از ۱۲۰ روز غیرفعال بودن اکانت‌ها‌، آنها را حذف خواهد کرد.

سخنگوی ‌واتس‌اپ در این خصوص گفت این شرکت طی ماه‌ها‌ی اخیر سعی کرد تا اطلاعات بیشتری را درخصوص به‌روزرسانی جدید این شرکت در اختیار کاربران ‌واتس‌اپ در سراسر جهان قرار دهد. در همان ابتدا، بسیاری از کاربران شرایط این آپدیت را پذیرفتند اما برخی‌ها‌ که هنوز نسبت به این کار اقدام نکرده‌اند، همچنان ‌می‌توانند از اکانت خود استفاده کنند؛ البته با این تفاوت که پیام‌ها‌یی برای یادآوری قبول شرایط جدید برایشان ارسال خواهد شد.

سیاست‌ها‌ی جدید مرتبط با حریم خصوصی واتس‌اپ، نگرانی‌ها‌ی زیادی را برای کاربران به‌وجود آورده است. در این روش جدید، اطلاعات کاربران ‌واتس‌اپ در اختیار شرکت مادر یعنی فیس‌بوک قرار داده خواهد شد و از آنجا که فیس‌بوک، سابقه خوبی در حفظ اطلاعات شخصی و حریم خصوصی افراد ندارد، موجی از نارضایتی را به‌دنبال داشته اشت. این نارضایتی‌ها‌ به حدی بوده که بسیاری از کاربران عطای این شبکه اجتماعی را به لقایش بخشیدند و به اپلیکیشن‌ها‌ی رقیب و مشابهی چون تلگرام و سیگنال روی آوردند. این تغییرات حتی به مذاق ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا نیز خوش نیامد و او در توییتی از کاربران ‌واتس‌اپ خواست از اپلیکیشن سیگنال استفاده کنند.