ویدئویی که اخیرا توسط محققان دانشگاه KU Leuven در یوتیوب منتشر شده، نشان می‌دهد که چگونه این محققان توانستند ظرف چند دقیقه به خودروی تسلا مدل ایکس نفوذ کرده و کنترل آن را در دست بگیرند. در این اقدام، از ضعف در سیستم ارتباطی بلوتوثی خودرو و ریموت دزدگیر استفاده شد. 

نکته جالب توجه اینجاست که ابزار موردنیاز برای نفوذ به خودروی تسلا مدل ایکس، تنها ۲۰۰ دلار قیمت دارد و محققان توانستند با بهره‌گیری از یک Raspberry Pi، این خودرو را تحت کنترل درآورند. در این شیوه، ظرف چند ثانیه ریموت دزدگیر خودرو توسط این گروه هک شد و با استفاده از اطلاعاتی که از این دزدگیر به دست آمد، توانستند این شاسی‌بلند را روشن کرده و رانندگی کنند. 

محققان KU Leuven، اطلاعات مربوط به آسیب‌پذیری مربوط را در اختیار تسلا قرار دادند و این شرکت نیز با عرضه یک به‌روزرسانی توانست این مشکل را برطرف کند.  تسلا نیز پیش‌تر اعلام کرد به افرادی که بتوانند آسیب‌پذیری‌هایی را در محصولات این شرکت شناسایی و گزارش کنند، جوایز ۵۰۰ یا حتی ۹۰۰هزار دلاری اختصاص خواهد داد. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا نیز اخیرا اعلام کرد از سیستم تایید هویت دومرحله‌ای برای برخی از اپلیکیشن‌های به‌کار رفته در خودروهای این شرکت استفاده کرده تا امنیت محصولات خود را ارتقا دهد.