برگزاری ۳۵۰جلسه آنلاین بین استارت‌آپ‌ها و سرمایه‌گذاران

در واقع رویداد کافه سرمایه، گردهمایی تخصصی شرکت‌ها، سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی و گروهی از استارت‌آپ‌های برتر است که امسال برای اولین بار به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، به‌صورت آنلاین برگزار شد. این رویداد، جهت تسهیل امر جذب سرمایه و ایجاد زمینه رشد برای استارت‌آپ‌های برتری که نیاز به جذب سرمایه دارند، تدارک دیده شده بود و در آن استارت‌آپ‌ها به فرصت ارائه طرح‌های خود به شبکه سرمایه‌گذاران، دست پیدا کردند.

در این رویداد ۲۵ استارت‌آپ متقاضی سرمایه و ۶۲ سرمایه‌گذار حقیقی و حقوقی حضور داشتند. نحوه‌ برگزاری این رویداد به این صورت طراحی شده بود که نماینده هر شرکت یا سرمایه‌گذار، در اتاق اختصاصی خود به‌صورت آنلاین حاضر شده و استارت‌آپ‌ها در مدت زمان مشخص به‌صورت خصوصی خود را به آنها معرفی می‌کردند.

در این جلسات خصوصی، سرمایه‌گذاران به بررسی ابعاد مختلف استارت‌آپ‌ها ‌پرداختند و در صورت علاقه‌مندی به طرح‌ها و تمایل به سرمایه‌گذاری روی آنها، تقاضای جلسات بیشتر برای مذاکره با استارت‌آپ‌ها را مطرح کردند. در اولین روز از کافه سرمایه تعداد ۷۰ جلسه خصوصی آنلاین، بین استارت‌آپ‌ها و سرمایه‌گذاران برگزار شد و در دومین روز از این رویداد، تعداد جلسات استارت‌آپ‌ها و سرمایه‌گذاران به بیش از ۱۰۰ جلسه رسید. در سومین و چهارمین روز از کافه سرمایه نیز شاهد برگزاری ۱۸۰ جلسه سرمایه‌گذاری بودیم. در کافه سرمایه اینوتکس ۲۰۲۰، مجموعا ۳۵۰ جلسه سرمایه‌گذاری تنظیم و برگزار شد.

 در این رویداد، استارت‌آپ‌ها از حوزه‌های مختلفی از قبیل BI، AI، IT، IOT، سلامت، آموزش، تولید محتوا، صنعت، پزشکی، گردشگری، کشاورزی، هنر، مد و پوشاک و مواد غذایی حضور داشتند.

 محدوده مذاکرات، گفت‌وگو پیرامون مسائلی شامل طرح کسب‌وکار و طرح مالی، میزان مشارکت و حدنصاب سهام، نحوه مدیریت شرکت، نحوه تامین مالی و تمام موضوعات مرتبط برای شکل‌گیری همکاری و سرمایه‌گذاری بود. با توجه به آمار به دست آمده از بازخورد سرمایه‌گذاران، ۷۰ درصد این جلسات (۳۵۰ جلسه) با موفقیت به دور بعدی مذاکرات راه یافتند که قرار است، جلسات بیشتری برای آنها تنظیم شود.