وی در توضیح ساختار غیرمتمرکز این پلت‌فرم افزود: در این پلت‌فرم تیم‌ها به دو دسته محصول‌محور و سرویس‌محور تقسیم می‌شوند. در ادامه و پس از ثبت درخواست تیم‌ها، مرحله غربالگری اولیه انجام خواهد شد. مچ میکینگ (پیدا کردن راهبر مناسب)، داوری نهایی، انعقاد قرارداد و راهبری دیگر مراحل فرآیند سرمایه‌گذاری روی ایده در پلت‌فرم ۱۰۰ استارت‌آپ است. مدیر شرکت مشاوره مدیریت پم‌کو درباره اولویت‌های سرمایه‌گذاری این اکوسیستم نیز تصریح کرد: هوش مصنوعی، فین تک، سلامت الکترونیک دارو و تجهیزات پزشکی، معدن، نفت و انرژی، گردشگری، مدیریت و خدمات شهری، تولیدات شیمیایی و پلیمری، محیط زیست و فناوری‌های کشاورزی و بلاک‌چین، مهم‌ترین اولویت‌های سرمایه‌گذاری هستند. براساس این گزارش، (سرمایه‌گذاری و بازار) و (راهبری و منتورینگ)، دو پنل تخصصی این همایش بود که در هر کدام از آنها، صاحب نظران موضوعات یاد شده به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

در پنل نخست که میثم زرگرپور مدیرعامل صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه سیناتک، مدیر آن بود، شهاب جوانمردی مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد آریان (فناپ)، حمزه قطبی‌نژاد مدیرعامل صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه بهمن، محمد عباسخانی مدیرعامل سرمایه‌گذاری جسورانه حرکت اول و حامد قنادپور مدیرعامل شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا (ای-فردا)، هر یک به توضیح نحوه فعالیت شرکت‌های خود به‌منظور سرمایه‌گذاری روی استارت‌آپ‌ها پرداختند. بنابر این گزارش، محمد عباسخانی مدیرعامل سرمایه‌گذاری جسورانه حرکت اول، سخنران نخست این پنل، با بیان اینکه نزدیک به یک سال از فعالیت این مجموعه می‌گذرد، گفت: با توجه به سیاست‌های سرمایه‌گذاری شرکت و لزوم تمرکز روی فعالیت‌های حوزه خاص، «حرکت اول» تمرکز خود را در بحث سرمایه‌گذاری روی ۶ حوزه گردشگری، خدمات مالی و بیمه، تجارت الکترونیک و تبلیغات، آموزش، رسانه و سرگرمی، حمل‌و‌نقل و سلامت گذاشته است.

شهاب جوانمردی مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد آریان (فناپ)، سخنران دوم این پنل، با اشاره به زمینه فعالیت‌های این مجموعه گفت: عمده فعالیت‌های شرکت در حوزه سرمایه‌گذاری، به‌منظور توسعه و تکمیل زنجیره ارزش هلدینگ گروه مالی پاسارگاد و نیاز بازار است. حامد قنادپور مدیرعامل شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا (ای-فردا)، دیگر سخنران این پنل، با بیان اینکه تمرکز اصلی ما روی نوآوری در حوزه تجارت الکترونیکی است، افزود: در ارتباط فردا با نگاهی به آخرین تحولات دنیا در صنعت مالی و شناخت عمیق فضای بانکی و تجارت الکترونیکی در ایران، محصولاتی را طراحی کرده و توسعه می‌دهیم که می‌توانند در فضای زندگی دیجیتال ایرانیان تاثیر قابل توجهی داشته باشند.