به گزارش «دنیای‌اقتصاد» رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در این مراسم با بیان اینکه صندوق نماد اصلی تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان است، گفت: کشور ما در حال گذار از اقتصاد نفتی به دانش‌بنیان است و طبعا در شروع این فرآیند شرکت‌ها نیاز به حمایت مالی خاص دارند تا به جایگاه واقعی خود برسند. دکتر علی وحدت خاطرنشان کرد: بعضی از شرکت‌های دانش‌بنیان در حال طی مراحل رشد هستند و باید بتوانند با سیستم مالی به شکل سهل‌تری وارد همکاری شوند، صندوق نوآوری هم تا جایی که می‌تواند ارتباط شرکت‌ها را با نهادهای مالی سهل‌ترمی کند تا این شرکت‌ها قواعد تامین مالی را یاد بگیرند. وی با تقدیر از همکاری و پیشگامی بانک تجارت در حمایت و تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: امیدواریم بانک تجارت با فعالیت ۱۵۰۰ شعبه در سراسر کشور بتواند در این تفاهم‌نامه همکاری بسیار خوبی با شرکت‌های دانش‌بنیان داشته باشد.

وحدت در پایان گفت: هدف‌گذاری ما برای سال ۹۸ اعطای ۱۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات و صدور یک‌هزار میلیارد تومان ضمانت‌نامه است که پیش‌بینی می‌کنیم با توجه به عملکرد ۴ ماهه از این ارقام عبور کنیم. مدیرعامل بانک تجارت نیز در این مراسم با بیان اینکه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالیت‌های نوآورانه در حوزه مسوولیت اجتماعی بانک‌ها قرار دارد، تاکید کرد: حمایت از طرح‌های نوآور از مصداق بارز حمایت از تولید ملی است و در سال حمایت از تولید ملی یکی از برنامه‌های اصلی بانک تجارت پرداختن به این موضوع است و نگاه ما به این موضوع سودآورانه نیست. رضا دولت‌آبادی خاطرنشان کرد: با مقدماتی که فراهم شده و آغاز به کار دفتر بانک تجارت در صندوق نوآوری و شکوفایی، علاوه بر تامین مالی امکان ارائه مشاوره به شرکت‌های دانش‌بنیان هم فراهم خواهد شد تا در حداقل زمان با بررسی مدارک شرکت‌ها، پرداخت تسهیلات در ۱۵۰۰ شعبه بانک تجارت در سراسر کشور انجام شود.

وی افزود: در کنار تسهیلاتی که بانک تجارت برای این امر در نظر گرفته، شرکت‌های اقماری بانک تجارت هم خدمات مختلفی از جمله صرافی و بیمه‌ها را ارائه خواهد داد. ضمن اینکه علاوه بر تسهیلات در حوزه تعهدات هم با صدور ضمانت‌نامه‌های ارزی و ریالی و حواله‌ها هم فعالیت خواهیم کرد. دولت‌آبادی در ادامه با اشاره به طرح آسان خرید بانک تجارت افزود: این طرح تضمینی برای فروش محصولات دانش‌بنیان‌ها خواهد بود زیرا یکی از موضوعات مهم برای شرکت‌های دانش‌بنیان بحث فروش خدمات و محصولات است و با به کارگیری طرح آسان خرید بانک تجارت، هزینه‌ها را به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت می‌کند.