شاید روشن‌ترین و بهترین بخش این بازار در فصل چهارم سال ۲۰۱۸ عملکرد مثبت شرکت HP با رشد سالانه ۶/ ۳ درصدی در میزان صادرات جهانی‌اش بوده است. این شرکت تولیدکننده توانست در این فصل، صادرات خودش را به دو منطقه آسیا پاسیفیک (به جز ژاپن) و ایالات متحده آمریکا افزایش بدهد. در واقع HP با رشد صادراتش در دو بازار منطقه‌ای مهم و بزرگ، توانسته است جایگاه خودش را به‌عنوان بزرگ‌ترین و پرفروش‌ترین تولیدکننده بازار این محصولات تثبیت کند. در نهایت HP توانست رشد سالانه ۹/ ۱ درصدی را برای کل سال ۲۰۱۸ به ثبت برساند. به جز HP، شرکت Kyocera به‌عنوان پنجمین تولیدکننده برتر بازار جهانی دستگاه‌های هاردکپی، تنها تولیدکننده‌ای بود که سال ۲۰۱۸ را با رشد مثبت به پایان رساند. به این ترتیب Kyocera با رشد سالانه ۲/ ۳ درصدی برای کل سال ۲۰۱۸، ظاهرا عملکردی بهتر از برترین تولیدکننده این بازار یعنی HP داشته است.

تولیدکنندگان مهم دیگر این بازار یعنی Canon، Epson و Brother اگرچه سال گذشته میلادی را با رشد سالانه منفی به پایان رساندند، اما گویا تمام تلاش خودشان را کرده‌اند تا در رقابت با تولیدکنندگان نه چندان مطرح و شناخته شده بازار، سهم بیشتری را به خودشان اختصاص بدهند تا در نهایت سهم بقیه تولیدکنندگان بازار دستگاه‌های هاردکپی در مقایسه با سهم پنج تولیدکننده برتر، کاهش بیشتری را تجربه کند و به ثبت برساند. بررسی‌های کارشناسان نشان می‌دهد که بازار دستگاه‌های جوهرافشان در منطقه آسیا پاسیفیک (به جز ژاپن) همچنان رونق خودش را حفظ کرده است و توانسته یازدهمین فصل متوالی رشد را در این بازار به ثبت برساند.  به این ترتیب بازار جهانی دستگاه‌های جوهرافشان در فصل چهارم سال ۲۰۱۸ صادرات ۵۹/ ۳ میلیون دستگاهی به این منطقه داشته که این بالاترین میزان صادرات این محصولات از فصل دوم سال ۲۰۱۲ تا حالا بوده است. در نهایت آسیا پاسیفیک تنها منطقه‌ای بوده است که رشد سالانه مثبت در این بازار را در فصل چهارم سال ۲۰۱۸ به نام خودش زده است.

در زمینه سرعت‌های مختلف عملکرد دستگاه‌ها، تمام سرعت‌های دستگاه‌های چندمنظوره لیزری در آمریکا رشد داشته‌اند به جز دستگاه‌هایی با سرعت‌های یک صفحه در هر ۱۰ دقیقه و ۱۱ صفحه در ۲۰ دقیقه که در فصل آخر سال ۲۰۱۸ شاهد کاهش رشد بوده‌اند. شرکت Canon هم بالاترین میزان رشد سالانه را در بخش دستگاه‌های لیزری با سرعت ۲۱صفحه در هر ۹۰ دقیقه به‌دست آورده است.

26