این موضوعی است که جدیدترین بررسی‌ها و تحقیقات موسسه IDC آن را تایید کرده است. بر اساس این تحقیقات بازار جهانی پرینتر و تجهیزات هاردکپی در فصل دوم سال جاری میلادی شاهد صادرات بیش از ۵/ ۲۳ میلیون دستگاهی بوده است که این رقم رشد سالانه ۹/ ۰ درصدی را برای این بازار به ثبت می‌رساند. در این میان کارشناسان موسسه IDC به این نتیجه رسیده‌اند که صادرات هر دو دسته محصول پرینترهای جوهرافشان و لیزری در فصل دوم سال ۲۰۱۸ هر کدام رشد سالانه ۸/ ۰درصدی را در میزان صادرات جهانی‌شان تجربه کرده‌اند. بررسی کارشناسان و تحلیلگران موسسه تحقیقاتی IDC نشان می‌دهد که در میان تولیدکنندگان بزرگ و برتر این بازار، شرکت HP همچنان جایگاه خودش را به‌عنوان برترین تولیدکننده این بازار جهانی حفظ کرده است. صادرات محصولات هاردکپی این شرکت در فصل دوم سال جاری میلادی رشد سالانه ۵/ ۳ درصدی داشته است. علاوه بر شرکت HP دو شرکتEpson و Brother هم که به ترتیب در جایگاه سوم و چهارم این رتبه‌بندی قرار گرفته‌اند، توانسته‌اند در این فصل رشد سالانه مثبتی را برای خود به ثبت برسانند.

 این در حالی است که صادرات جهانی دومین تولیدکننده برتر بازار تجهیزات هاردکپی یعنی شرکت Canon در این فصل کاهش سالانه ۴/ ۴ درصدی را رقم زد تا این شرکت بزرگ چشم امید به نتایج دو فصل باقیمانده سال ۲۰۱۸ بدوزد.   در بین دسته‌های محصولی مختلف این بازار، دستگاه‌های لیزری با سرعت عملکرد ۲۱ تا ۳۰ کاغذ در هر دقیقه (ppm) و رشد سالانه ۱/ ۴۱درصدی در این فصل، رکورد صادرات جهانی را در بین رقبای دیگر شکسته‌اند. این رشد دو رقمی به دنبال عملکرد خوب شرکت‌های تولیدکننده برتر به خصوص HP، Brother، Canon وXerox به‌دست آمده است. در میان این شرکت‌های تولیدکننده برتر، شرکت Epson با ۱/ ۵ درصد، بیشترین میزان رشد سالانه را تجربه کرده است تا میزان صادرات جهانی آن در فصل دوم سال جاری میلادی به بیش از ۱/ ۴ میلیون دستگاه برسد.

این اتفاق تا حد زیادی به خاطر روند رشد چشمگیر این شرکت در منطقه آسیا پاسیفیک و ژاپن بود، چون در این بازارها دستگاه‌های جوهرافشان و مجهز به مخزن‌های جوهری همچنان تقاضای خوبی دارند.  شرکت HP اما توانست نتایج خوبی در بازارهای آسیا پاسیفیک و ایالات متحده آمریکا به‌دست بیاورد. این عملکرد خوب به دنبال عرضه دستگاه‌های جوهرافشان با قیمت‌های مناسب و همچنین تقاضای بالای بنگاه‌های تجاری کوچک برای دستگاه‌های رنگی لیزری مانند مدل Color LaserJet Pro MFP M۲۸۱ این شرکت بوده است.

26 (1)