شبکه تبادل امتیازی کشور «شتاک» زیرساختی است که از طریق آن می‌توان نظام امتیازات مشتریان را که این روزها از سوی فروشندگان و برندهای مختلف برای بالا بردن میزان رضایت، حس تعلق و وفادارسازی مشتریان به آنها داده ‌می‌شود تجمیع کرد تا از این طریق مشتریان و فروشندگان به یک شبکه گسترده‌تر از نظام خرید و فروش متصل شوند. رئیس هیات مدیره هلدینگ انیاک با اشاره به تاریخچه و زمینه فعالیت‌های این شرکت گفت: انیاک در سال ۱۳۷۸ به‌عنوان شرکتی تجاری در حوزه فناوری، به منظور پاسخ به نیاز خدمات پرداخت الکترونیک، برنامه‌ریزی و مدیریت سازمانی و تجارت الکترونیک تاسیس شد. در ابتدا بیشتر فعالیت‌های شرکت بر تامین نیاز شبکه بانکی به کارت‌های بانکی معطوف بود. تامین ۱۴۰ میلیون کارت بانکی برای شبکه بانکی ایران گوشه‌ای از اقدامات این مجموعه است. حجازیان ادامه داد: پس از راه‌اندازی اداره نظام‌های پرداخت در بانک مرکزی، شرکت انیاک جزو نخستین مجموعه‌های ایجاد‌کننده زیرساخت‌های پرداخت الکترونیک در ایران شد.

بنابراین عصاره دو دهه فعالیت در حوزه پرداخت الکترونیک، تبدیل به پشتوانه‌ای برای نیل به هدف اصلی انیاک، یعنی ایجاد و توسعه زیرساخت‌های سیستم غیربانکی از جمله شِتاک شد. وی درباره پروژه محوری این شرکت با نام «شِتاک» افزود: شتاک در نمایشگاه ترانش به بازار معرفی شد اما ورود تخصصی شتاک به بازار برای ۶ ماه اول سال بعد پیش‌بینی شده و در حال حاضر حدود ۸ هزار پذیرنده در این شبکه حضور دارند. بازار هدف شتاک دو ماهیت دارد: اول ماهیت پذیرندگان و فروشگاه‌ها است که در قالب یک واحد صنفی سیستم تبادل امتیازی داشته باشند و ماهیت دوم آن مجموعه‌ها و سازمان‌هایی هستند که به نحوی امتیاز در باشگاه وفاداری آنها شکل گرفته است و علاقه‌مند به «خرج‌کرد» این امتیازها در مجموعه‌های دیگر از سوی مشتریان خود هستند و شتاک این امکان را برای آنها فراهم می‌کند.

رئیس هیات مدیره هلدینگ انیاک در ادامه گفت: امتیازهای کسب شده در شبکه شتاک توسط صاحبان کسب و کار ارزش‌گذاری می‌شود تا مشتری بتواند مکانی را برای خرج کردن آن بیابد. پذیرندگان با پیوستن به شتاک می‌توانند از امکان خرج‌کرد امتیازها نزد آنها بهره‌مند شوند. همچنین با امکاناتی که شتاک ارائه می‌دهد، پذیرندگان می‌توانند به مدیریت کمپین‌های تبلیغاتی خود در داخل شبکه شتاک بپردازند.  حجازیان در پایان افزود: علاوه بر زیرساخت‌های شتاک و ابزارهای پرداخت و پذیرش، یک اپلیکیشن موبایلی که ماهیت پوشش تمام عملیات بانکی را دارد و اکثر پارامترهای اپلیکیشن‌های موجود در این حوزه را در خود جای داده، به‌عنوان مکمل شتاک عمل می‌کند. اپلیکیشن شتاک جایگزین کارت فیزیکی می‌شود و کاربران را بی‌نیاز از کارت وفاداری می‌کند. همچنین از طریق اپلیکیشن شتاک، کاربر می‌تواند به موقعیت پذیرندگان عضو شتاک روی نقشه دسترسی یابد.