IDC بررسی کرد
رشد سرمایهگذاری در واقعیت افزوده و مجازی
سرمایهگذاری در این تکنولوژیها تا سال ۲۰۲۲ با متوسط رشد سالانه ۶/ ۶۹درصدی ادامه خواهد داشت
بررسیهای اخیر موسسه IDC در این زمینه نشان میدهد که میزان سرمایهگذاری در این دو تکنولوژی با رشد سالانه ۸/ ۶۸ درصدی از بیش از ۱/ ۱۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ به حدود ۴/ ۲۰ میلیارد دلار در سال آینده میلادی خواهد رسید. این در حالی است که آخرین تحقیقات انجام شده ازسوی IDC نشان میداد که سرمایهگذاری روی این تکنولوژیها در فاصله سالهای ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۲ با متوسط نرخ رشد سالانه ۶/ ۶۹ درصدی ادامه خواهد داشت. «مارکوس تورچیا» یکی از کارشناسان IDC در این مورد میگوید: «پیشرفتهای اولیه بازار نشان میدهد که میزان استفاده از تکنولوژیهای واقعیت افزوده و مجازی در سراسر دنیا، تا بیش از یک دهه آینده رو به رشد خواهد بود. توسعه دهندگان این فناوریها که طیف گستردهای از راهکارهای دینامیک را در اختیار صنایع قرار میدهند، باید به تدریج امکانات و انتخابهای متنوع نرم افزاری و سختافزاری را در اختیار کاربران نهایی هم بگذارند. ما معتقدیم که با رشد بازارها، خدمات نقش مهمی در جذب سرمایهگذاریهای تجاری ایفا میکنند.»
بر اساس بررسیهای IDC، سرمایهگذاری در راهکارهای مبتنی بر واقعیت افزوده و مجازی بیشتر در اختیار بخشهای تجاری است که سهم شان از کل سرمایهگذاریهای انجام شده در این زمینه از ۵/ ۶۴ درصد در سال ۲۰۱۹ به بیش از ۸۰ درصد در سال ۲۰۲۲ خواهد رسید. انتظار میرود در سال ۲۰۱۹ به ترتیب صنایع خدمات شخصی و مصرفی با ۶/ ۱ میلیارد دلار، خرده فروشی با ۵۶/ ۱ میلیارد دلار و تولیدات گسسته با ۵۴/ ۱ میلیارد دلار، بیشترین میزان سرمایهگذاری در واقعیت افزوده و مجازی را خواهند کرد. همچنین پیش بینی میشود که صنایع دولتی و داخلی با ۷/ ۱۲۳ درصد، صنایع منابع و انرژی با ۹/ ۱۲۰ درصد و عمده فروشی با ۹/ ۱۲۰ درصد، متوسط نرخ رشد سالانه بیش از صد درصدی را در زمینه سرمایهگذاری در این تکنولوژیها تجربه خواهند کرد. این در حالی است که میزان سرمایهای که مصرفکنندگان در تکنولوژیهای واقعیت افزوده و مجازی صرف میکنند، با میزان ۲/ ۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹، همچنان از هر صنعت به تنهایی بیشتر خواهد بود. اما رشد این روند بسیار کندتر شده و در نهایت با متوسط نرخ رشد سالانه ۶/ ۳۶درصدی جلو خواهد رفت.
میزان سرمایهگذاری مصرفکنندگان در سال ۲۰۱۹ بیشتر در سه بخش بازیهای واقعیت مجازی با ۴ میلیارد دلار، تماشای فیلم و ویدئو با ۲میلیارد دلار و بازیهای واقعیت افزوده با ۶۱۶ میلیون دلار خواهد بود. تنها کاربرد تجاری این تکنولوژیها که توانسته در کنار اینها به جمع چهار کاربرد پرطرفدار با بیشترین حجم سرمایهگذاری انجام شده روی آنها در سال ۲۰۱۹ بپیوندد، آموزش با ۸/ ۱ میلیارد دلار بوده است. این در حالی است که دو کاربرد تجاری دیگر یعنی نمایش آنلاین برای خردهفروشی با ۵۵۸ میلیون دلار و صنایع نگهداری با ۴۱۳میلیون دلار نتوانستند به این جمع برسند.
ارسال نظر