آیا اینتل آغازگر نسل آینده کامپیوترهاست؟

اینتل معمولا علاقه‌ای به پیش‌معرفی پروتوتایپ‌ها-نسخه‌های در حال توسعه- محصولات خود ندارد. اینتل در واقع شرکتی است که به‌صورت مستقیم محصولی را به کاربران عرضه نمی‌کند و دستاوردهای این شرکت عموما توسط دیگر سازنده‌های قطعات کامپیوتری و دیجیتال ارائه می‌شود. این شرکت حالا تلاش کرده که با استفاده از تکنولوژی‌هایی مانند VR( واقعیت مجازی)، قابلیت‌های رانندگی خودکار، ساعت‌های هوشمند، عینک‌های واقعیت مجازی و شارژرهای وایرلس گجت‌ها تا حدودی به بازار پرطرفدار و جذاب گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها نزدیک‌تر شود تا کمی هیجان را به مشتریان و کاربران خود هدیه دهد. از خبرهایی که تاکنون در دنیای دیجیتال، گوشی‌های هوشمند و کامپیوترها منتشر شده، این‌طور برمی‌آید که تکنولوژی صفحات نمایش dual-screen یا قابل انعطاف، احتمال زیادی برای قبضه این بازار در آینده دارند که در صورت موفقیت می‌توانند هیجان زیادی را برای کاربران کامپیوترها، لپ‌تاپ و گوشی‌های هوشمند به ارمغان بیاورند.

اولین پروتوتایپ اینتل، محصولی است که تا پیش از این تحت کانسپت Tiger Rapids معرفی شده است. کانسپت ابتدایی، دستگاهی با دو صفحه نمایش را معرفی می‌کند که در یک طرف، یک پنل ال‌سی‌دی و در طرف دیگر آن یک صفحه نمایش e-paper قرار دارد و به علاوه بسیار سبک و به راحتی قابل جابه‌جا کردن است. این محصول حالا با نام Lenovo Yoga Book C۹۳۰ تولید شده است. این دستگاه تلفیقی از ایده‌های دو شرکت اینتل و لنوو بوده و محصولی را ارائه می‌دهد که به نوبه خود بسیار نوین است. Yoga Book بسیار باریک و سبک است و وجود یک صفحه نمایش با تکنولوژی e-Ink، آن را به دستگاهی تلفیقی بین لپ‌تاپ، پی‌سی و کتابخوان تبدیل می‌کند.

اینتل وظیفه کوچک کردن قطعات داخلی محصول جدید و جا کردن آنها داخل بورد فوق باریک دستگاه را به عهده داشت. این شرکت به عبارتی یک کامپیوتر ویندوز جدید در اندازه یک نوت‌بوک را طراحی کرده است. لنوو نیز هرآنچه از یوگابوک سال گذشته خود آموخته بود را روی محصول جدید پیاده کرد. این شرکت می‌دانست که صفحه نمایش این طرح مفهومی باید بزرگ‌تر باشد تا تایپ کردن روی آن امکان‌پذیر شود. همچنین اقدامات زیادی برای توسعه تکنولوژی e-ink و کاهش تاخیر یا Latancy صفحه نمایش صورت گرفته است. بخش نرم‌افزاری دستگاه نیز به عهده این شرکت بوده است. شاید نسخه جدید یوگابوک مانند نسل قبلی خود، تنها یک پروژه آزمایشی محسوب شود اما از جهات دیگر نیز می‌توان این سبک جدید از محصولات دیجیتال را آینده صنعت کامپیوترهای خانگی دید که پتانسیل‌های زیادی در خود دارد. کامپیوترهای سنتی این روزها بسیار باریک‌تر، سبک‌تر و جذاب‌تر شده‌اند. آی‌پدپرو، Surface Go جدید و Pixel Slate همگی تاییدی بر این حقیقت هستند که نسل جدید کامپیوترها در حال شکل‌گیری است که از فرمت تیپیکال صفحه نمایش+کیبورد فراتر رفته و ایده‌ای جدید‌تر را معرفی می‌کند.