عملکرد اینتل فراتر از پیش‌بینی‌ها

اینتل با انتشار چنین گزارشی نشان داد که بسیار بهتر از پیش‌بینی تحلیلگران عمل کرده و موفق شده است با همکاری در کسب و کار دیتاسنترها و افزایش تقاضا برای تراشه‌های پردازنده رایانه سود بسیار بالایی را برای خود رقم بزند. بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان فعال در حوزه فناوری برآورد کرده‌اند با توجه به عملکرد موفقیت‌آمیز و فراتر از انتظار اینتل، انتظار می‌رود این شرکت بزرگ آمریکایی در کنار دستیابی به یک رشد و افزایش ۳۹درصدی در سودآوری، عملکرد بسیار موفقیت‌آمیز و درخشانی را در سه ماه چهارم سال‌جاری نیز برای خود به ثبت برساند. با اینکه بسیاری از کارشناسان اینتل بر این باورند که جنگ تجاری چین و ایالات متحده در سودآوری و درآمدزایی بسیاری از شرکت‌های آمریکایی از جمله اینتل تاثیرگذار خواهد بود اما متخصصان و مقامات اینتل چنین چالش و مشکلاتی را برای شرکت خود متصور نیستند و بر این باورند که این مسائل خللی در موفقیت اینتل ایجاد نخواهد کرد. یکی از عوامل موفقیت‌آمیز برای افزایش تقاضای پردازنده‌های ساخت اینتل، آی‌فون‌های اپل هستند که با توجه به استقبال زیادی که کاربران همواره در سراسر جهان از آی‌فون‌های اپل می‌کنند، بنابراین تقاضای اپل برای دریافت و به‌کارگیری پردازنده نیز افزایش می‌یابد.

از طرفی دیگر، باب سوان، مدیرعامل اینتل در این خصوص خاطرنشان کرده است که بخش اعظمی از تقاضا برای پردازنده‌های اینتل از سوی مشتریان تجاری و شرکت‌های سازنده رایانه و دستگاه‌های الکترونیکی مخصوص بازی است. بر اساس گزارش منتشر شده از سوی اینتل، فروش تراشه‌های مودم اینتل در سه ماه سوم سال ۲۰۱۸ میلادی، با یک رشد و افزایش ۱۳۱درصدی مواجه بوده است و به همین دلیل نیز باید از این پس اینتل را تنها قطب تولید‌کننده تراشه‌های مودم بدانیم، چراکه دیگر کوالکام به‌عنوان بزرگ‌ترین رقیب اینتل، سهمی در تولید تراشه‌های مودم برای گوشی‌های آی‌فون ندارد.

درآمد بخش تولید پردازنده برای دیتاسنتر نیز به بیش از ۹/ ۲۵ درصد افزایش یافته و به ۱۴/ ۶ میلیارد دلار رسیده است که بسیار بیشتر از تصور و پیش‌بینی تحلیلگران بوده است. درآمد بخش سخت‌افزاری اینتل نیز با یک رشد ۵/ ۱۵ درصدی به ۲۳/ ۱۰ میلیارد دلار رسیده است که همه این اعداد و ارقام نشان‌دهنده عملکرد موفقیت‌آمیز این شرکت بزرگ است. اینتل، یک شرکت تجهیزات رایانه‌ای در ایالات متحده آمریکاست که در زمینه تولید سخت‌افزارهای رایانه و تلفن همراه، با تمرکز بر مادربورد، کارت شبکه، چیپست، بلوتوث و حافظه‌های فلش، انواع ریزپردازنده، نیمه‌رسانا، مدارهای مجتمع، واحدهای پردازش گرافیکی و سامانه‌های نهفته فعالیت می‌کند.

26 (2)