بلومبرگ گزارش کرده این محصولات احتمالا در ماه‌های سپتامبر، اکتبر یا نوامبر سال جاری میلادی معرفی خواهند شد ولی این زمان فعلا به صورت رسمی تایید نشده است. طبق این گزارش، هر سه مدل همراه با سنسور TrueDepth برای قابلیت فیس‌‌آی دی عرضه می‌شوند و احتمالا خبری از اسکنر اثر انگشت در آنها نیست. همچنین هر سه مدل صفحه نمایش edge-to-edge خواهند داشت. از اطلاعات منتشر شده می‌توان نتیجه گرفت آی‌فون۱۰، پیشگامی برای موج مدل‌های جدید بعدی اپل بوده و آی‌فون ۸ نیز تنها نسخه‌ای مشابه آی‌فون ۶ بوده است. گزارش شده که بزرگ‌ترین مدل آینده آی‌فون، اندازه‌ای مشابه آی‌فون ۸ پلاس خواهد داشت با این تفاوت که مجهز به صفحه نمایش OLED خواهد بود و اندازه ۵/ ۶ اینچی دارد زیرا حاشیه‌های صفحه نمایش در آن حذف شده است. اپل احتمالا قابلیت‌هایی نظیر  Multitasking و Split-screen را روی این مدل عرضه خواهد کرد که در دیگر مدل‌‌ها وجود نخواهد داشت. در مورد جانشین اصلی آی‌فون ۱۰ اخبار زیادی منتشر نشده است اما فعلا تحت نام D۳۲ شناخته می‌شود که همراه با پردازنده A۱۲ عرضه خواهد شد و قابلیت‌های اصلی آی‌فون ۱۰ را خواهد داشت مانند OLED و Face ID.

آخرین مدل، ارزان‌ترین مدل است که همراه با Face ID و صفحه نمایش EDGE TO EDGE عرضه می‌شود اما صفحه نمایش LCD دارد و مشابه آی‌فون ۸‌، ظاهرش ترکیبی از آلومینیوم و شیشه است و شیشه ضد خشی که در آی‌فون ۱۰ وجود دارد در آن مشاهده نخواهد شد. در این گزارش به اندازه این مدل اشاره‌ای نشده است. جانشین آی‌فون ۱۰ و مدل بزرگ‌تر، قرار است با آپشن رنگ طلایی نیز عرضه شوند، رنگی که در چین طرفداران زیادی داشت. تمام مدل‌ها با سیستم‌عامل iOS ۱۲ عرضه خواهند شد که فعلا تحت نام Peace معرفی شده است. احتمالا در نمایشگاه WWDC اپل که در ماه ژوئن برگزار می‌شود، اطلاعات بیشتری از این محصولات دریافت خواهیم کرد اما تا به اینجا می‌دانیم که اپل بر بهبود ثبات و سازگاری مدل‌های آینده خود تمرکز دارد.

اپل همچنین در حال آزمایش قابلیت دوسیم‌کارته کردن محصولات خود است اما گزینه E-SIM نیز دور از انتظار نیست. آی‌فون در سه ماه چهارم سال ۲۰۱۷، پرفروش‌ترین گوشی هوشمند بوده و آی‌فون ۱۰ پرفروش‌ترین مدل طی این دوران بوده است. اما در کل، طی این سه ماه برای اولین بار فروش گوشی‌های هوشمند در این صنعت با افول روبه‌رو بود و فروش آی‌فون نیز آنچنان‌که پیش‌بینی شده بود، پیش نرفت. دلیل اینکه اپل به رویکرد معرفی چند مدل در یک زمان روی آورده این است که نیازهای بازارهای نقاط مختلف دنیا را برآورده کند اما آی‌فون ۱۰ نسخه‌ای است که تمام این سه مدل را یکجا در خود دارد.