اگر چه شرکت سامسونگ تاکنون هیچ خبر رسمی در این مورد منتشر نکرده است، بنابراین هیچ‌یک از اخبار منتشر شده در این زمینه را نمی‌توان به‌طور قطع تایید کرد، ولی به واسطه درز اطلاعات از سوی منابع آگاه تقریبا می‌دانیم که این دو گوشی هوشمند با چه امکانات و چه شکل ظاهری عرضه می‌شوند و سامسونگ برای آنها چه پیش‌بینی‌هایی انجام داده است. تاریخ عرضه، اطلاعات قیمت و مهم‌ترین قابلیت‌های مربوط به دو گوشی هوشمند «گلکسی اس۹» و «گلکسی اس۹ پلاس» از مدت‌ها قبل منتشر شد. با این حال، هنوز بخش‌های زیادی از این دو دستگاه به صورت ناشناخته باقی مانده است. روز گذشته یک کاربر ادعا کرد به عنوان نخستین فرد عادی موفق شده «گلکسی اس۹» را در اختیار بگیرد و او هم‌اکنون اطلاعات ارزشمندی را در این زمینه منتشر کرده است. جزئیات منتشر شده از سوی این کاربر تمام فرضیه‌های مطرح شده را تکمیل کرده است و با این توضیحات می‌توان پیش‌بینی کرد که هفته آینده سامسونگ از چه محصولی رونمایی می‌کند.

این کاربر که نخواست نامش فاش شود و اطلاعات خود را روی شبکه اجتماعی «رِدیت» به اشتراک گذاشت، می‌گوید حدود ۲۰ دقیقه یک دستگاه گوشی هوشمند «گلکسی اس۹» را در اختیار داشته و این محصول همان مدل نهایی بوده است که به تولید انبوه می‌رسد. او در بخش «هرچه می‌خواهید از من بپرسید» (AMA) این خبر را منتشر کرد و طی دوره زمانی بیش از ۱۲ ساعت به تمام سوالات مطرح شده از سوی کاربران جهانی پاسخ داد. او در مجموع ۷۵ کامنت مجزا در این بخش نوشت و البته در این اقدام به طیف گسترده‌ای از پرسش‌های مطرح‌شده از جانب هواداران اندروید پاسخ داد. برخی از این کامنت‌ها در حالی نوشته شده که گزارش‌های قبلی هم مشابه آن را اعلام کرده بودند و با وجود این چندین خبرگزاری صحت صحبت‌های این کاربر را تایید کردند و توضیح دادند او به مدت ۲۰ دقیقه این گوشی هوشمند را در دست داشته است.

همان‌طور که از قبل پیش‌بینی می‌شد، این کاربر توضیح داد که «گلکسی اس۹» و «گلکسی اس۹ پلاس» دو پرچمداری هستند که در اصل جایگزین «گلکسی اس۸» و «گلکسی اس۸ پلاس» می‌شوند و شکل ظاهری آنها به قدری به یکدیگر شبیه است که در نگاه اول نمی‌توانید آنها را از هم تشخیص دهید. او در این توضیحات نوشت: «زمانی که برای نخستین بار این گوشی هوشمند را در دست گرفتم تصور می‌کردم یک دستگاه اس۸ را در اختیار دارم و همه بخش‌های ظاهری آن مانند مدل قبلی بود. باید اعتراف کنم این دو محصول بسیار شبیه به یکدیگر هستند. در قسمت پشت بدنه حسگر اثر انگشت دقیقا در قسمت مرکزی دستگاه جاسازی شده است و این بار بین حسگر دوربین و لنز قرار دارد که این طراحی در هر دو مدل اس۹ به همین شکل است. مدل اس۹ پلاس دو لنز مجزای دوربین را در خود جا داده است.»

این کاربر همچنین توضیح داد که گوشی هوشمند «گلکسی اس۹» اسپیکر استریو دارد که یکی از آنها به عنوان بلندگو در قسمت بالا و دیگری در قسمت پایین بدنه قرار گرفته است. او گفت مهم‌ترین تفاوت این محصول نسبت به مدل اس۸ ارتقای سیستم صوتی آن است. همچنین دوربین دیجیتالی این گوشی هوشمند جدید به میزان قابل ملاحظه‌ای ارتقا یافته است و هم‌اکنون می‌تواند تصاویر ویدئویی با کیفیت ۴ هزار پیکسل را تهیه کند. همچنین برای این دوربین امکان تصویربرداری با سرعت هزار فریم در ثانیه در حالت بسیار کند هم ارائه شده است. در آخر گفته شد که این گوشی هوشمند از قابلیت  ۳D Emoji پشتیبانی می‌کند که مشابه آن با نام Animoji در گوشی هوشمند «آی‌فون ایکس» ارائه شده است و البته تفاوت‌هایی بین آنها دیده می‌شود.