در صنعت تکنولوژی هرروزه دیوایس‌های جدیدی معرفی می‌شوند که متاسفانه سیستم‌عامل ویندوز برای به‌کارگیری در این دستگاه‌ها بیش از حد سنگین و پیچیده است (برای مثال اسمارت‌واچ ها). خوشبختانه مایکروسافت هم از این قضیه کاملا باخبر است و به‌دنبال ساخت سیستم‌عاملی فراگیر برای حل این مشکل است. گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد که Windows Core OS مایکروسافت که در گذشته با نام «اندرومدا او‌اس»  شناخته می‌شد، نسل اصلاح شده ویندوز۱۰ خواهد بود که در آینده به معنای واقعی یک سیستم‌عامل جهانی و فراگیر خواهد شد. این سیستم‌عامل جدید قادر خواهد بود نسخه‌ای از ویندوز ۱۰ را روی تمامی دیوایس‌های هوشمند اجرا ‌کند که امکانات مورد نیاز کاربران از ویندوز را با توجه به نوع دیوایس مورد استفاده در اختیارشان قرار خواهد داد.

در واقع، هدف مایکروسافت از این پروژه، انعطاف‌پذیرتر کردن ویندوز است تا بتوان آن را روی بسیاری از دستگاه‌های مختلف با سیستم‌عامل‌های متفاوت و بدون هرگونه پیش نیاز سخت‌افزاری اجرا کرد. بنابراین، ویندوز با توجه به نوع کاربری دستگاه، طراحی و نصب خواهد شد و از آنجا که امکانات اضافی دیگر نصب و اجرا نمی‌شوند، سرعت اجرای این نسخه از ویندوز روی دیوایس‌های مختلف هم افزایش پیدا خواهد کرد. اتفاقی که در نتیجه این هدف مایکروسافت رخ خواهد داد این است که ویندوز به سیستم‌عاملی پیشرفته و جهانی تبدیل خواهد شد که قادر است روی هرنوع دستگاه با هر سایز و قابلیتی و بدون هرگونه محدودیتی اجرا شود. در حال حاضر ویندوز چنین قابلیتی را ندارد.

حتی سبک‌ترین نسخه های ویندوز ۱۰ را امروزه نمی‌توان روی اسمارت‌واچ‌ها استفاده کرد. طبق گزارش‌ها و شنیده‌های اخیر، مایکروسافت قصد دارد Windows Core OS را ابتدا برای اسمارت‌فون‌ها، تبلت‌ها و گجت‌های پوشیدنی طراحی و معرفی کند و سپس نسخه مختص دستگاه‌های دسکتاپی و ایکس‌باکس نیز منتشر خواهد شد. برای رسیدن به هدف مورد نظر، مایکروسافت نیاز به طراحی پلت‌فرمی انعطاف‌پذیر، قابل تنظیم و سبک‌تر دارد که در حال حاضر شاهد آن نیستیم، اما پروژه Windows Core می‌تواند این هدف را محقق کند. البته مایکروسافت این سیستم‌عامل جدید را مستقیما در اختیار کاربران قرار نخواهد داد و در عوض مانند گوگل و اندروید آن را به شرکت‌های تولید کننده سخت‌افزارهای مختلف دنیا ارائه خواهد داد تا آن را دقیقا مطابق محصول مورد نظر خود تغییر دهند.