درحالی که بالمر معتقد بود به‌خدمت گرفتن نوکیا موجب افزایش پیشرفت و تحرک در بخش موبایل شرکت مایکروسافت می‌شود، نادلا کاملا مخالف عقیده او بود. نادلا در کتاب خود می‌گوید: «در آن زمان سیستم‌عامل Microsoft OS تقریبا در مقابل سیستم عامل اندروید و آی‌اواس شکست خورده بود و سیستم عامل نوکیا حقیقتا کمک زیادی به موفقیت ما نمی‌کرد. حتی بیل گیتس هم دورادور مخالفت خود را با این تصمیم اعلام کرده بود اما بالمر همچنان بر تصمیم خود پافشاری می‌کرد و در پایان یکی از زیان‌‌آورترین و بزرگ‌ترین اشتباهات کمپانی مایکروسافت را رقم زد.»

نادلا در ادامه می‌گوید: «معامله نوکیا یکی از بدترین و دردآورترین قراردادها در صنعت موبایل محسوب می‌شود. مایکروسافت با کمک نوکیا هم نتوانست خود را در کورس رقابت با دیگر سیستم‌ عامل‌ها نگه دارد و سرانجام در سال ۲۰۱۶ مایکروسافت امتیاز شرکت نوکیا را با قیمت ۳۵۰ میلیون دلار به کمپانی HMD Global واگذار کرد. این قرارداد باعث از بین رفتن ۱۰ هزار شغل در بخش موبایل شرکت مایکروسافت شد.»

نادلا می‌گوید که این اتفاق بیشتر از همه برای کارکنان خلاق و سختکوش فعال در بخش موبایل شرکت مایکروسافت سخت بود، چراکه این افراد شغل خود را از دست دادند و از طرف دیگر شکست مایکروسافت در زمینه موبایل به‌این معنی بود که شرکت باید همچنان به فعالیت در بخش نرم‌افزار ادامه دهد و دنیای سخت‌افزار و اسمارت‌فون‌ها را به‌طور کامل فراموش کند. با این حال به‌نظر می‌رسد مایکروسافت همچنان امید خود را حفظ کرده و اگر گزارش‌ها و شایعات اخیر حقیقت داشته باشند، مایکروسافت در رخداد Future Decoded که قرار است در لندن برگزار شود، احتمالا از اولین اسمارت‌فون سرفیس رونمایی خواهد کرد. نادلا در کتاب خود با نام «Hit Refresh» علاوه بر جنجال‌های به‌خدمت گیری نوکیا به موضوعات دیگری از جمله قوانین حریم خصوصی کاربران و تهدیدات موجود در این زمینه هم اشاره کرده است.