در همین حال رئیس اتحادیه صنف تعمیرکاران خودروی تهران از احتمال تغییر تعرفه تعمیرات خودرو صحبت کرده است.  علیرضا نیک‌آئین در گفت‌وگو با گسترش‌نیوز در مورد وضعیت قطعات ایرانی از نظر کیفیت گفت: «میزان لوازم یدکی تقلبی در بازار به آمار رسمی و دقیق نیاز دارد، بنابراین نمی‌توان به‌طور دقیق از تعداد این قطعات صحبت کرد، اما اینکه بخشی از بازار را کالاهای تقلبی تشکیل داده‌اند کاملا مشهود است. کیفیت کالای ایرانی را هم می‌توان از کیفیت خودرو رهگیری کرد. وقتی کمتر خودروی باکیفیت داریم به این نتیجه می‌رسیم که آن خودرو نیز از همین قطعات بی‌کیفیت تشکیل شده و شرایطی را فراهم آورده است که همه درخصوص کیفیت خودرو و قطعات خودرو اعتراض دارند.‌»

 وی افزود: «قطعات بی‌کیفیت باعث شده است که مکانیک یک تعمیر واحد را به دفعات انجام بدهد؛ این در حالی است که تعمیرات باید یک‌دفعه و یکبار انجام شود ولی متاسفانه قطعات بی‌کیفیت موجب شده که به دفعات کار تعمیرات انجام شود. همین موضوع دلیلی شده که مکانیک‌ها در بعضی از تعمیرات و قطعات راغب به انجام‌دادن کار نباشند. در همین زمینه امروزه شاهد شکل‌گیری بازار ناقصی در این حوزه هستیم. امیدواریم افزایش کیفیت خودرو و قطعات آن افزایش پیدا کند و این موضوع حل شود.‌»

این فعال اقتصادی بخش‌خصوصی همچنین به‌وجود روغن‌های موتور تقلبی در بازار اشاره کرد و گفت: «متاسفانه به غیر از روغن‌های تقلبی، فیلتر‌های تقلبی نیز در این روزها به‌وفور در بازار موجود هستند و صدمه‌های زیادی را به مکانیک‌ها و مالکان خودرو وارد می‌کنند. در شرایطی که هر روز قیمت روغن به‌شدت در حال تغییر است و قیمت رو به بالا است، خود این مساله باعث شده است که روغن‌های تقلبی زیاد شوند.‌»

اما افزایش هزینه تعمیرات در سال‌جاری، موضوعی است که ذهن خیلی‌ها را مشغول کرده است. نیک‌آئین در بخش دیگری از صحبت‌های خود به هزینه تعمیرات در سال‌جاری اشاره کرد و گفت: «هنوز تصمیمی برای افزایش قیمت تعمیرات خودرو گرفته نشده است ولی بالاخره دستمزد‌ها، حق‌بیمه، برق، آب و گاز بالاست و متاسفانه قیمت همه‌چیز سرسام‌آور بالا رفته است، بنابراین تغییر قیمت هزینه تعمیرات قطعا اتفاق خواهد افتاد و به‌زودی جزئیات این مساله را اعلام خواهیم کرد.‌»