هزینه گرمایش مطبوع

23

مشخصات انواع مدل‌ها

انواع مختلفی از پتو شامل پنبه‌ای، دولایه، ارگانیک، پشمی، پشم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شیشه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای و غیره وجود دارد. در این میان برای خرید پتوی نوزاد توصیه می‌شود حتما مدل پنبه‌ای آن انتخاب شود تا هم نرم بوده و اینکه نوزاد درگیر حساسیت نشود.

در ادامه به بررسی قیمت چند مدل پتو با مشخصات آنها می‌پردازیم تا اگر شما هم این روزها قصد خرید این کالا را دارید، راهنمای این خرید باشیم.

پتوی کاناپه‌ای، یکی از این مدل پتو‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها است که برای استفاده روی کاناپه نیز استفاده می‌شود. پتوی نیمه‌ضخیم پتو مسافرتی نسیم مدل پارمیس است که به نرخ ۱۶۰‌هزار‌تومان در فروشگاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های آنلاین به فروش می‌رسد. این پتو در پانزده رنگ از جمله قرمز و کرم عرضه می‌شود. این پتو نیز از جنس پلی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌استر است.

پتوی حوله‌ای نوع دیگری است که شاید مورد استقبال خریداران پتو قرار بگیرد و رنج قیمتی آن نیز در محدود کالای پتوی کاناپه‌ای است. البته پتو‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های حوله‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای نسبت به نوع پتوی فوق از ضخامت کمتری برخوردار هستند. این پتو نیز با قیمت ۱۶۰‌هزار‌تومان در فروشگاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های‌مجازی و حضوری عرضه می‌شود. این کالا در ۲۱ رنگ‌بندی به مشتریان عرضه می‌شود.

پتوی بندری هم نوع دیگری از انواع این محصول است که خریداران خاصی دارد. این پتو‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها که در دسته نیمه ضخیم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها قرار می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گیرند، در فصل بهار و انتهای فصل زمستان بیشتر استفاده می‌شوند. این پتو‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها نیز به نرخ ۱7۰ تا 190هزار‌تومان در بازار عرضه می‌شوند. البته که این کالا در بیست رنگ به فروش می‌رسد. جنس آن از نخ پلی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌استر بوده و در ابعاد ۲۲۰×۱۵۰×2/ 0سانتی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌متر است.

نوع مشهور دیگر پتوی گلبافت است. این پتو‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها که با این نام در میان مردم معروف هستند، توسط شرکت‌های مختلفی تولید می‌شود و جزو پتوی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های ضخیم قرار می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گیرند. ابعاد این نوع پتو معمولا ۲۲۰×۱۶۰ بوده و در ۲۵ رنگ قابل خرید است، قیمت این پتو بین ۴۶۰ تا 550‌هزار‌تومان است.

 در این بخش شرایط برخی پتوهای مورد‌استفاده و خارجی بازار را مشاهده می‌کنید که مدل Polarvide یکی از این انواع است. این پتو که جنسی شبیه به نمد دارد، در قالب پتو‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های نیمه‌ضخیم قرار می‌گیرد. جنس این پتو نیز پلی‌استر بوده و دارای ابعاد ۱۳۰‌×170 سانتی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌متری است. برای خرید این نوع پتو باید بین ۴۷۰ تا 520هزار‌تومان هزینه کنید. این نوع پتو در ۸ رنگ به مشتریان عرضه می‌شود.

پتو مسافرتی مدل VITMOSSA هم از این دست است. این پتو هم شبیه به پتوی فوق دارای ضخامت کمی است و بیشتر برای سفر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها و استفاده در خوابگاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها خریداری می‌شود، چراکه حمل آن آسان و وزن آن ۳۵۰‌گرم است. قیمت این پتو 120 تا 150‌هزار ‌تومان است که در فروشگاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های ‌مجازی و حضوری با دو رنگ عرضه می‌شود.

پتو مسافرتی مدل طلاکوب را داریم. این پتو کم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ترین ضخامت را نسبت به سایر پتو‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های معرفی شده دارد، اما به علت طراحی روی آن قیمت بیشتری دارد. جنس این پتو هم پلی‌استر بوده و با ابعاد۲۴۰×۲۲۰×۲ سانتی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌متر برای استفاده دو نفره عرضه می‌شود. قیمت این پتو نیز بین ۴۸۵ تا 600هزار‌تومان است.

در نهایت آخرین پتویی که در محدوده قیمتی بین ۱۶۰ تا ۴۸۵‌هزار‌ تومان مورد بررسی قرار گرفته است، پتو مسافرتی مدل SH 301 سایز ۱۵۵×۲۱۰ سانتی‌متر است که بیشتر در فصول بهار و انتهای زمستان مورد‌استفاده قرار می‌گیرد. قیمت این پتو ۳۱۹‌هزار‌تومان است.