به گزارش سایت بازار، بیژن نوروزمقدم، در این‌خصوص گفت: «برای انواع نان آردهای مختلفی هم به‌کار می‌رود. به‌طور کلی آرد بربری ۱۸‌درصد و آرد تافتون و لواش ۱۵‌درصد و آرد سنگک نیز ۱۲‌درصد سبوس‌گیری می‌شود.‌»

وی درباره این ارقام یادآور شد: «وقتی این ارقام را اعلام می‌کنیم؛ یعنی باقی سبوس و گندم تبدیل به آرد می‌شود و این‌گونه نیست که آرد سبوس نداشته باشد. ۱۲‌درصد سبوس‌گیری یعنی ۸۸‌درصد باقی سبوس و گندم تبدیل به آرد می‌شود.‌» به گفته این فعال بخش‌خصوصی همه آردها سبوس دارند و یکی بیشتر و یکی کمتر است.

نوروزمقدم درباره برخی شائبه‌ها پیرامون پخت نان با آرد بدون سبوس تاکید کرد: «این درصدبندی مصوبه‌ای است که چند سال ادامه دارد و پیشتر برای نان‌ها تغییر نوع آرد می‌دادند؛ اما برای هر نوع نان این رقم ثابت است و کسی نمی‌تواند در این درصدها تغییراتی ایجاد کند.‌»

وی درباره پخت نان سنگک با آرد تافتون و دیگر نان‌ها نیز افزود: «اتحادیه سنگک جدا از اتحادیه نانوایی سنتی است و خود اتحادیه باید پاسخگو باشد.‌»

نوروزمقدم با بیان اینکه نانوایی‌ها نمی‌توانند آرد خود را تغییر دهند، تصریح کرد: «آرد ما در سامانه است و حق انتخاب غیر از چیزی که از طریق سامانه دریافت می‌کنیم، نداریم.‌»