کم کم با شناخت ویژگی‌های منحصربه‌فرد این وسیله ورزشی برای انجام حرکات مختلف ورزشی، این توپ تبدیل به یک وسیله ورزشی پرطرفدار شد. اگر می‌خواهید از این توپ برای انجام حرکات ورزشی استفاده کنید باید، دقت کنید که توپ پیلاتس باید زیر بار وزن ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلوگرم پاره نشود‎‌ و این حد از وزن را تحمل می‌کند. این توپ‌ها به راحتی با هوای معمولی پر می‌شوند. هنگام خرید توپ پیلاتس باید دقت کنید که این توپ را برای چه نوع حرکت ورزشی لازم دارید. اگر می‌خواهید با این توپ حرکات یوگا را انجام دهید، باید توپ مخصوص یوگا را خریداری کنید؛ اما اگر می‌خواهید توپ را برای انجام حرکات کششی و گرم کردن قبل از ورزش استفاده کنید، باید به دنبال خرید توپ پیلاتس معمولی باشید؛ زیرا هر توپ با توجه به حرکات مخصوص به هر ورزش طراحی شده‌ است و اگر در انتخاب توپ پیلاتس اشتباه کنید، ممکن است عضلات و مفاصل شما آسیب ببیند.  به گزارش سایت «به نظر»، پیلاتس از مدرن‌ترین ورزش‌های هوازی است که با کش و توپ مخصوص انجام می‌شود.

پیلاتس ورزشی معجزه‌گر برای قلب و روح است؛ این را بانوان و آقایان ورزشکاری بیشتر درک می‌کنند که پاندمی و بیماری همه‌گیر در دنیا خانه‌نشین‌شان کرده اما دست از تمرین تناسب اندام و لاغری نکشیده‌اند.  توپ‌های پیلاتس نه فقط برای تناسب اندام، بلکه ابزاری طبی هستند که این روزها در تمرینات فیزیوتراپی هم به وفور مورد استفاده قرار می‌گیرند.   ساختار منحصر به فرد توپ‌های پیلاتس باعث شده با وجود وزن بسیار سبک، قابلیت تحمل وزن بالایی داشته باشند. توپ‌های پیلاتس برخلاف دمبل وزن زیادی ندارند؛ اما همین وسیله ساده سطح سختی و شدت تمرینات پیلاتس را افزایش می‌دهد. نتیجه آنکه با این وسیله تنوع حرکات بیشتر می‌شود و اثرگذاری تمرینات روی تقویت عضلات پا و شکم بالا می‌رود.

انواع توپ پیلاتس با نام‌های مختلف توپ بدن‌سازی، توپ تناسب اندام یا توپ یوگا شناخته می‌شوند. در خرید توپ پیلاتس قطر توپ، طراحی ظاهری و مقاومت آن را به خوبی بررسی کنید. مهم‌ترین فاکتور در انتخاب ابعاد توپ پیلاتس قد شما در حالت نشسته و ایستاده است. توپ‌های پیلاتس در ابعاد مختلف تولید می‌شوند و بدنه آنها با توپ‌های معمولی به سبب کشسانی و انعطاف بالایی که دارند متفاوت است. برای تعیین سایز توپ درست پشت آن قرار بگیرید. توپ باید هم سطح پاها و تخت روی زمین قرار بگیرد. ضمن اینکه وزن بدن باید درست روی دو پا باشد و حالت قائم داشته باشید. توپ‌های کوچک‌تر امکان انجام انواع فعالیت‌های ورزشی را با شدت بیشتر فراهم می‌کنند. برای تمرینات نشسته یا ایستاده قطر توپ نباید از عرض‌ شانه‌ها بیشتر باشد. کسانی که پاهای بلندی دارند باید از توپ‌های بزرگ‌تر استفاده کنند. برای تمرینات کششی و یوگا در کنار پیلاتس از توپ‌های بزرگ استفاده می‌شود. سایز توپ استاندارد برای کسانی که مشکلات کمر و درد مفاصل دارند نسبت به افراد سالم بزرگ‌تر است.

توپ‌های پیلاتس از جنس پلاستیک فشرده تولید می‌شوند و کشسانی زیادی دارند. بیشینه وزن قابل تحمل توپ معمولا در قالب مشخصات محصول ذکر می‌شود. به هر حال توپ‌ها از مواد اولیه ضد ترکیدن و ضد خش تولید می‌شوند و مقاومت بالایی دارند. پیشنهاد می‌کنیم برای تمرینات طولانی مدت از توپ‌های ضد حساسیت استفاده کنید.  توپ‌هایی که در بازار عرضه می‌شود، از نظر ظاهری هم تفاوت‌های جزئی با هم دارند. توپ‌های پیلاتس آج‌دار قیمت بالاتری دارند و اصطکاک نسبی با دست و بدن ایجاد می‌کنند. سایز آج‌ها نیز متنوع است و برخی از توپ‌های آج درشت، جنبه درمانی دارند.  معمولا در تمرینات پیلاتس از توپ‌های ساده استفاده می‌شود که قابلیت شست‌وشو داشته باشند و از سازگاری کافی برای کشش و ماساژ تمام اندام‌ها برخوردار باشند.

توپ‌های پیلاتس بر اساس قطر طبقه‌بندی می‌شوند. توپ‌های کوچک ۴۵ سانتی‌متر قطر دارند و ممکن است قطر آنها به ۷۵ سانتی‌متر و بالاتر هم برسد. توپ‌های بزرگ امکان نشستن و تمرینات فیزیوتراپی را فراهم می‌کنند.به گزارش سایت ورزشی ارزان، متوسط قیمت توپ پیلاتس در بازار ۲۰۰ هزار تومان است. توپ جیم بال TP-۶۵ با قیمت ۱۷۰ هزار، توپ جیم بال TP-۷۵ معادل ۲۹۰ هزار، جیم بال آج‌دار TP-۱۶۵مخصوص ماساژ ۲۹۰ هزار و بوسوبال TP-۱۲ به قیمت ۹۹۹ هزار تومان فروخته می‌شود. توپ مدیسن‌بال تیبا یک کیلوگرمی TP-۱ معادل ۱۰۰ هزار و توپ مدیسن‌بال تیبا ۷ کیلوگرمی TP-۷ ۱۴۰ هزار تومان است. این در حالی است که دیجی کالا توپ بدن‌سازی پیلاتس تایتان فیتنس جیم‌بال ۷۵ سانتی‌متری را ۳۵۵ هزار و توپ تناسب اندام کراس اسپورت ۶۵ سانتی‌متری را ۱۸۰ هزار تومان قیمت زده است.