افزایش تولید مرغداری‏‌ها

به گفته او در چند هفته گذشته میزان تولید افزایش داشته و «به سبب اینکه بازار مرغ بیش از هر عامل دیگری تابع عرضه‌‌ و تقاضا است نرخ مرغ در بازار کاهش یافته است». به گفته یوسفخانی «نرخ مصوب کیلویی ۳۰هزار تومان است اما در بازار آزاد کیلویی ۲۸ تا ۲۹هزار تومان فروخته می‌شود.» این در حالی است که مشاهدات میدانی «دنیای اقتصاد» حاکی از فروش مرغ بین کیلویی ۳۲ تا ۳۵هزار تومان در سطح خرده‌‌فروشی‌‌های شهر تهران است؛ به نظر می‌‌رسد منظور این فعال حوزه بازار پرنده و مرغ نرخ میادین میوه‌‌وتره‌‌بار است که در آن مرغ کیلویی ۲۹هزار تومان فروخته می‌شود.

او با اشاره به اینکه مرغداری‌‌های تهران ۸ تا ۱۰درصد از نیاز این شهر را تامین می‌کنند گفت: بقیه نیاز شهر تهران از طریق مرغداری‌‌های استان‌های مجاور تامین می‌شود که عمدتا استان‌های شمالی است. این فعال بازار پرنده و مرغ درباره تاثیر مرغ‌‌های وارداتی بر بازار گفت: مرغ‌‌های منجمد توزیع شده در بازار از کشورهای برزیل و ترکیه وارد شده است که کیفیت مرغ ترکیه‌‌ای بهتر است و کیفیت هر دو مرغ از تولیدات داخلی کمتر است.

همچنین به گفته او قیمت تخم‌‌مرغ هم به پایین‌‌تر از نرخ مصوب یعنی شانه‌ای ۴۳هزار تومان رسیده و «در بازار آزاد تخم‌‌مرغ هر شانه ۴۱هزار تومان فروخته می‌شود».