هومن درباره تاثیر قیمت پارچه بر بازار پوشاک بچه به «دنیای‌اقتصاد» می‌گوید: «همه‌چیز گران شده است. موضوع این است که پارچه گران ایرانی هم قابلیت رقابت با پارچه متوسط خارجی را ندارد. الان لباس‌های ایرانی اختلاف زیادی با لباس‌های خارجی بچه ندارند اما همچنان مردم جنس خارجی را بیشتر می‌پسندند.»

هومن درباره میزان کاهش فروش شب عید نسبت به دو سال پیش می‌گوید: «امسال عید ۷۰ درصد دخل دو سال پیش که خبری از کرونا نبود داشتم.» به گفته هومن دلیل اصلی این کاهش فروش نه افزایش قیمت‌ها بلکه «قدرت خرید مردم است. همه جنس‌ها گران شده است و مردم هم تعجب نمی‌کنند. موضوع اینجاست که نمی‌توانند پابه‌پای این افزایش قیمت‌‌ها حرکت کنند.» هومن می‌گوید در سال‌های اخیر میزان فروش لباس نوزاد «به‌شدت کم شده است. انگار دیگر کسی نمی‌خواهد بچه‌دار شود. حجم سفارش لباس نوزاد من نسبت به ۵ سال پیش به زیر ۵۰ درصد رسیده است.» به گفته سعید بیشترین تقاضای این روزهای بازار پوشاک بچه مربوط به سنین بین ۱۰ تا ۱۳ سال است.

به گزارش کمیته رصد و پایش سیاست‌های جمعیتی دبیرخانه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، نرخ باروری در دو دهه گذشته به شکل بی‌سابقه‌ای کاهش داشته است. بر اساس این گزارش نرخ موالید در کشور در حال افزایش بود اما از سال ۹۴ تا ۹۷ با کاهش ۸ درصدی همراه شد. این در حالی است که همین کمیته می‌گوید موالید در ۶ماه ابتدایی ۹۸ بازهم کاهش یافته است. به بیانی دیگر نرخ نوزادان متولد شده در سال۹۶ از هر هزار نفر حدود ۲۰ نفر بوده که در سال ۹۸ به ۵/ ۱۴ در هر هزار نفر رسیده است. این اعداد به‌خوبی کاهش میزان موالید و تاثیر آن بر بازار پوشاک را بیان می‌کند. با این حال کاهش زاد و ولد، کمتر از کاهش ۵۰ درصدی فروش لباس نوزاد و کودک است که این مساله، از کاهش قدرت خرید یا دست‌کم کاهش تمایل به خرید خبر می‌دهد.