راهنمای خرید میز تلویزیون مناسب

 هر چند این امر سلیقه ای است اما میز تلویزیون یک بخش از زیبایی دکوراسیون منزل است. در ادامه به نکاتی برای خرید بهترین نوع میز تلویزیون و همچنین تنوع قیمتی آن در بازار می‌پردازیم. میز تلویزیون علاوه بر اینکه از تلویزیون شما محافظت می‌کند، فضایی را برای ذخیره کردن لوازم جانبی دستگاه و حتی دیگر اشیای دم دستی منزل در اختیار شما قرار می‌دهد. با این‌‌‌حال، با وجود گزینه‌‌‌های متعدد میز تلویزیون در بازار، پیدا کردن یک مورد مناسب که با فضای خانه شما هماهنگ باشد و تمام ویژگی‌‌‌های کاربردی و موردنیاز را ارائه دهد، می‌‌‌تواند کمی مشکل باشد.

 سایز و رنگ مناسب میز

با توجه به اینکه تلویزیون  شما چند اینچ است باید میزی خریداری کنید که کمی از طول تلویزیون شما بیشتر باشد. علاوه بر آن باید ارتفاع میز تلویزیون را هم در نظر بگیرید، چرا که ارتفاع میز شما باید تقریبا هم سطح نشیمن مبلمان باشد. به صورت کلی توصیه می‌شود طول میز برای تلویزیون‌های تا سایز ۵۵ باید ۱۴۰، از سایز ۵۵ تا ۶۰ باید ۱۶۰ و همچنین بزرگ‌تر از ۶۰ اینچ باید طول میز بیشتر از ۱۸۰ سانتی متر باشد.

هر کسی می‌تواند با توجه به دکوراسیون و سایر وسایل خود رنگ میز تلویزیون خود را انتخاب کند مثلا اگر شما از رنگ‌های خنثی برای منزل خود استفاده کرده‌اید می‌توانید برای شکستن رنگ در فضا رنگ میز تلویزیون را از رنگ‌های گرم انتخاب کنید. اما به گفته فروشندگان به صورت کلی مشکی، سفید و قهوه‌ای از رنگ‌های رایج برای میز تلویزیون هستند. مراکز بزرگ فروش میز تلویزیون در تهران و شهرهای بزرگ اغلب در اطراف بازار مبل هر شهر قرار دارند اما فروشگاه هایی که با تنوع کمتری هم این کالا را به فروش می‌رسانند در بیشتر خیابان‌های شهر‌های بزرگ وجود دارند. در تهران مرکز فروش یافت‌آباد، تنوع محصول بیشتری دارد.

  جنس میز

از موارد دیگری که هنگام انتخاب و خرید میز تلویزیون مناسب، باید به آن دقت شود، جنس رویه میز و حتی مهم تر از آن، جنس اسکلت کلی آن است. خوشبختانه برای انتخاب میز تلویزیون تنوع وجود دارد؛ از میز تلویزیون کلاسیک و قدیمی گرفته تا مدل‌های نیمه مدرن و حتی مدل‌های تماما مدرن و شیک، همگی می‌توانند جذابیت منحصر به فرد خود را داشته باشند و با قرار‌گیری در فضایی هماهنگ و مطمئن، شما را شگفت زده کنند. میز تلویزیون چوبی گزینه عالی برای افزودن گرما و بافت رنگ به اتاق است. میز تلویزیون چوبی معمولا محکم و با دوام است و رنگ‌‌‌های مختلفی نیز از آن در بازار وجود دارد. چوب‌‌‌های سخت مانند چوب بلوط، کاج و افرا معمولا کیفیت بهتر و طول عمر بیشتری دارند. نوع ‌ام‌دی‌اف نیز که یک نوع چوب مصنوعی است جایگزین به‌‌‌صرفه‌ای برای چوب‌‌‌های طبیعی است هر چند به دلیل آسیب‌پذیری سازه خرید آن به مستاجرهایی که سالانه اسباب‌کشی می‌کنند توصیه نمی‌شود. این جنس برای میز تلویزیون کنسول یا دیواری مناسب‌‌‌تر است. اما بخشی از تنوع بازار را نیز میز‌های فلزی تشکیل می‌دهند. که  خیلی  بادوام است و اگر می‌‌‌خواهید میز تلویزیون فلزی انتخاب کنید به دنبال فلزهایی مثل استیل سنگین، آهن یا آلومینیوم باشید. همچنین، اطمینان حاصل کنید که میز تلویزیون پوشش مقاومی در برابر زنگ‌‌‌زدگی دارد.

در نهایت عده‌ای هم میزهای شیشه‌ای را به دیگر انواع آن ترجیح می‌دهند. انتخاب میز تلویزیون شیشه‌‌‌ای موجب می‌شود که اتاق شما بزرگ‌تر نشان داده شود و همچنین، برای نمایش وسایل تزئینی بسیار مناسب است. میز تلویزیون‌‌‌های شیشه‌‌‌ای وقتی با قاب فلزی ترکیب می‌‌‌شوند می‌‌‌توانند ظاهر بسیار جذابی داشته باشند. البته در انتخاب میز تلویزیون مناسب علاوه بر توجه به موارد یاد شده، لازم است به ویژگی‌‌‌های میز نیز توجه کنید. این ویژگی‌‌‌ها می‌‌‌توانند عملکرد میز تلویزیون را افزایش دهند. کمدها، کشوها و قفسه‌‌‌ها به شما امکان می‌دهند که لوازم جانبی و وسایل مختلف را جاسازی کنید.

  قیمت میز تلویزیون

در ادامه قیمت برخی از انواع میز تلویزیون در بازار که بر اساس مشاهدات میدانی و استخراج از برخی سایت‌های مورد اطمینان اینترنتی به دست آمده را ملاحظه می‌کنید. میز تلویزیون ‌ام دی اف طول ۱۴۰ سانتی متری ۳.۶۰۰.۰۰۰، مدل برنزی با ارتفاع ۱۳۰ سانت ۴.۵۰۰.۰۰۰، مدل چوبی و سلطنتی با ارتفاع ۱۲۰ سانت ۲.۸۰۰.۰۰۰، چوبی مدل بلوط قهوه‌ای تیره با ارتفاع ۱۴۰ سانت ۳.۳۰۰.۰۰۰، برنزی دو کشو جدید ۴.۳۰۰.۰۰۰، میز تلویزیون چوبی کارینو مدل EM۱۲۲، ۹.۰۰.۰۰۰، میز تلویزیون دیواری چوبی راهپود مدل نیلوفر ۱.۷۵۰.۰۰۰، میز چوب و شیشه برند وندا ۹.۶۰۰.۰۰۰، میز چوبی مدل پازل متحرک ۴.۹۵۰.۰۰۰، میز تلویزیون کاج چوب با ارتفاع ۵۰ سانت ۱.۴۰۰.۰۰۰ و میز چوبی مبل مال با ۴ کشو و ارتفاع ۱۴۰ سانت با قیمت ۱.۶۵۰.۰۰۰ تومان به فروش می‌رسد. البته در بازار انواع میز تلویزیون دست دوم نیز یافت می‌شود که به لحاظ نوع جنس با قیمت‌هایی از ۳۰۰ هزارتا ۴ میلیون تومان فروخته می‌شود.