قیمت بالای خوشبو شدن

به همین دلیل تولید انواع عطر و اسانس‌ها از زمان‌های بسیار قدیم مرسوم و متداول بوده است، اما بعدها که علم پیشرفت بیشتری داشته ادوکلن‌های امروزی تولید شدند تا این محصولات به مرور به یکی از کالاهای مهم مورد استفاده انسان‌ها تبدیل شود.

بوی خوب عاملی است برای اینکه افراد را جذاب کند و سپس تمایل دیگران را برای ایجاد ارتباط با ما برمی‌انگیزد. از این رو عطری که می‌خرید، باید با شخصیتتان هماهنگی داشته باشد تا پیامی ‌را که می‌خواهید به دیگران مخابره کند. به همین دلیل انتخاب عطر مناسب به اندازه انتخاب یک لباس شیک و جذاب مهم است.

جالب است که رایحه عطر روی پوست هر فرد متفاوت است. این موضوع به دلیل ساختار و خصوصیات منحصر به فردی است که پوست افراد مختلف دارد. بنابراین اگر برای خرید عطر زنانه یا مردانه به یک فروشگاه مراجعه می‌کنید به توصیه فروشنده یا نظر دوستانتان اکتفا نکرده و عطر را حتما روی پوست خود تست کنید. با این کار نه تنها احتمال بروز هر گونه حساسیت پس از خرید عطر را به حداقل می‌رسانید، بلکه متوجه می‌شوید آیا رایحه عطر روی پوست شما آن‌طور که باید هست یا نه!

  نکات مهم

اما برای خرید و استفاده از انواع عطر و ادوکلن‌ها نکاتی وجود دارد که لازم است به آنها توجه شود.

کارشناسان این محصولات توصیه می‌کنند که بهتر است صبح‌ها برای تست و خرید عطر اقدام کنید، زیرا حس بویایی هنگام صبح بهتر و دقیق‌تر از سایر ساعات روز کار می‌کند.

مورد دیگر اینکه وقتی برای خرید عطر به فروشگاه می‌روید از رایحه و عطر دیگری استفاده نکنید. چون به درستی نمی‌توانید عطرهای دیگر را تست و بوی مورد علاقه خود را کشف کنید. نکته دیگر اینکه بهتر است عطرها را روی پوستتان تست کنید. احتمال دارد عطری روی پوست یک شخص بوی فوق‌العاده‌ای داشته باشد، اما روی پوست شما بویی متفاوت داشته و باعث نارضایتی شما شود.

موضوع بعدی اینکه هنگام خرید بیش از سه یا چهار عطر را تست نکنید چون در این مواقع بینی دچار خطا شده و مغز هم در تشخیص بوی بهتر به شما کمک نمی‌کند. نکته مهم دیگر در هنگام خرید این است که نباید سریع عطر را بو کنید، زیرا اکثر عطرها دارای بیش از ۸۰درصد الکل هستند. زمانی که عطر را روی پوست یا کاغذ تست اسپری می‌کنید حداقل ۳۰ تا ۶۰ ثانیه زمان بدهید تا بخش بیشتر الکل عطر تبخیر شود.

و در نهایت اینکه محصولاتی که عبارت پرفیوم یا ادو پرفیوم روی بطری آنها درج شده غلظت به مراتب بالاتری نسبت به ادوتویلت یا ادوکلن دارند. اگر عطر خریداری‌شده غلیظ باشد بهتر است آن را حتما روی نقاط نبض‌دار پوست نظیر نبض گردن و ساعد استفاده کنید.

  بازارعطرهای تقلبی

مثل بسیاری از کالاهای دیگر، انواع عطر و ادوکلن نیز دارای نمونه‌های تقلبی و قاچاق در بازار هستند.

گفته می‌شود مشابه برخی از برند‌های معروف در ایران و برخی کشورهای دیگر به صورت تقلبی تولید می‌شوند که استفاده از آنها  در کنار هدر دادن  پولتان سبب ایجاد مشکلات پوستی هم می‌شود.

بیشترین فروش نمونه‌های تقلبی در ایران توسط دستفروشان و دوره‌گردها انجام می‌شود. بنابراین بهتر است اگر از این مواد به صورت دائم استفاده می‌کنید برای خرید، فروشگاه‌های معتبر را انتخاب کنید.

  قیمت عطر و ادوکلن

در طول چند سال اخیر محصولات اورجینال و با کیفیت و حتی نمونه‌های تقلبی در بازار ایران با افزایش قیمت بالایی مواجه شده است. این اتفاق باعث شده حتی کسانی هم که عاشق استفاده از عطر بوده‌اند در خرید خود تجدید نظر کنند. در حقیقت کاهش قدرت خرید، باعث شده که عطر و ادوکلن از سبد خرید مصرف‌کننده خارج شود.

بزرگ‌ترین دلیل افزایش نرخ عطر و ادوکلن در کشور نیز، افزایش قیمت دلار در مقابل ریال بوده است. چرا که بخش عمده‌ای از این محصولات وارداتی است و به گفته یکی از کارشناسان این بازار نمونه‌های ایرانی فقط سهم ۱۰درصدی از بازار دارند. در ادامه قیمت برخی برندهای مهم و پرمصرف عطر و ادوکلن را که از مشاهدات میدانی و سایت‌های اینترنتی استخراج شده ملاحظه می‌کنید. با این توضیح که انواع عطر و ادوکلن در ایران قیمت ثابت و مشخصی ندارند. «دریک» مردانه اورجینال ۱۰۰ میل ۳۴۵.۰۰۰، «گرلن لا پتیت» زنانه ۲۰۰ میل ۲.۲۰۰.۰۰۰، «بولگاری» مردانه ۱۰۰ میل ۱.۵۶۵.۰۰۰، «بلوآنتونیو باندراس» مردانه ۶۰ میل ۶۷۵.۰۰۰، «پاکو رابان المپیا» زنانه ۱۰۰ میل۱.۷۸۰.۰۰۰، ادوکلن جیبیادو پرفیوم «وینچستر» زنانه ۶۰ میل۴۲۰.۰۰۰، «دانهیل» مردانه۱۰۰ میل ۶۷۰.۰۰۰، «گوچی» زنانه ۱۰۰ میل۵۶۰.۰۰۰، «دیور» زنانه ۸۰ میل ۵۳۰.۰۰۰، «شَنل» زنانه ۱۰۰ میل۱.۲۰۰.۰۰۰، «جورجیوآرمانی» مردانه ۱۰۰ میل ۱.۲۵۰.۰۰۰، «ورساچه» زنانه ۶۰ میل ۷۴۵.۰۰۰، «باربری» زنانه ۱۰۰ میل ۱.۷۰۰.۰۰۰ و «لاگوست» زنانه ۶۰ میل ۶۳۰.۰۰۰ تومان به فروش می‌رسد.