لس هینتون، ناشر وال‌استریت ژورنال

هینتون در ۱۹ فوریه ۱۹۴۴ در بوتل واقع در لانکشار انگلستان به دنیا آمد. به‌دلیل شغل نظامی پدرش، همراه با خانواده در کشورهایی چون مصر، اتیوپی، لیبی و... تحصیلات خود را طی کرد. در دبیرستان شاگرد موفقی نبود و در ۱۹۵۹ راهی آدلاید شد. در آنجا کارش را به عنوان پیام‌‌رسان و پادو در آدلاید نیوز شروع کرد؛ در زمانی که مورداک ۲۸ ساله مدیریت آن نشریه را بر عهده داشت. پس از آن به لندن رفت تا به‌عنوان گزارشگر «یونایتدپرس اینترنشنال» فعالیت کند. در جریان منازعات ایرلند شمالی که گزارش تهیه می‌‌کرد، زخمی شد و مدتی به بیمارستان افتاد. او در ۱۹۷۶ به آمریکا رفت. بعدتر در روزنامه بوستون هرالد دستیار سردبیر و در «استار» سردبیر شد.

در ۱۹۹۰ رئیس مجلات مرداک و سه سال بعد رئیس شبکه‌های تلویزیونی فاکس شد. در ۱۹۹۵ به لندن برگشت تا ریاست اجرایی «نیوز اینترنشنال» از زیرمجموعه‌‌‌ای نیوزکورپ و ناشر روزنامه‌هایی چون تایمز، ساندی‌تایمز، سان و... را بر عهده گیرد.

هینتون مجددا در ۲۰۰۷ به آمریکا بازگشت و مدیرعامل «داوجونز‌اند کو» و ناشر وال‌استریت ژورنال شد. دو سال بعد در جریان یک سخنرانی در نشست انجمن جهانی روزنامه‌‌‌گاران در حیدرآباد از گوگل انتقاد کرد و اینترنت را «انجیل دروغین» نامید. او از روزنامه‌‌نگاران خواست تا در برابر محتوای دیجیتال مقاومت کنند و به آن تن درندهند؛ خواسته‌ای که غیرواقعی می‌‌نمود. وی در ۲۰۱۸ خاطراتش را با عنوان «بچه‌‌ بوتلی: یک زندگی درهم در میان اخبار» منتشر کرد.