لیو هان، میلیاردر اعدامی چینی

 از میانه دهه نود به عرصه بازار کالا وارد شد، از ۱۹۹۴ به مدت سه سال در کار خرید و فروش سویا و فولاد بود؛ تجارتی که برای او توام با میلیون‌‌ها یوان سود بود. فعالیت لیو در عرصه تجارت کالا در نهایت به اختلاف میان او و یک میلیاردر لیائونینگی با نام یوان بائوجینگ منجر شد. تا جاییبائوجینگ به اجیر کردن افراد برای قتل لیو روی آورد. لیو در فوریه ۱۹۹۷ از یک سوءقصد جان به در برد. در نهایت یوان در مارس ۲۰۰۶ به اتهام قتل یک افسر پلیس اعدام شد.

لیو هان گروه هانلونگ را در ۱۹۹۷ تاسیس کرد. در سال۲۰۰۰ وی دفاتر مرکزی این گروه تولیدی را به استان سیچوان منتقل کرد. وی در سال۲۰۰۲ با برخی از نزدیکان حزب کمونیست چین رابطه برقرار کرد. یک سال پیش از آن وی دو کارخانه تولید برق‌آبی در نگاوا دایر کرده بود. در ۲۰۰۵ این تاسیسات را به ارزش ۵۰۰ میلیون پوند به یک شرکت از جزایر ویرجین بریتانیا فروخت. در سال۲۰۰۹ گروه هانلونگ، سهام شرکت مولی ماینز را خرید که یک شرکت معدنی در پرث استرالیا بود. هان مالک بیش از ۷۰ شرکت تابعه در زمینه‌های انرژی، معدن، املاک، مالی و بیمه بود.

لیو هان و برادرش پس از یک تیراندازی در ژانویه۲۰۰۹ در چایخانه ای در گوانگان توجه دولت مرکزی را به خود معطوف کردند. در جریان این تیر اندازی سه فرد از باند رقیب آن دو کشته شدند. لیو هان در مارس۲۰۱۳ تنها چند ماه پس از به قدرت رسیدن شی جین پینگ در چین، بازداشت و سرانجام در ۹ فوریه ۲۰۱۵ اعدام شد.