ایزیدور استراوس،  مالک فروشگاه زنجیره‌ای میسیز

پس از جنگ داخلی خانواده استراوس راهی نیویورک شد و لازاروس در آنجا رولاند هاسی میسی، موسس فروشگاه میسیز را متقاعد کرد تا به وی و پسرانش اجازه دهد که یک فروشگاه ظروف سفالی در زیرزمین فروشگاهش افتتاح کنند.

ایزیدور استراوس در ال استراوس‌اند سانز-که بدل به فروشگاه ظروف شیشه ای و چینی در میسیز شد- شروع به کار کرد. وی در ۱۸۸۸ همراه با برادرش ناتان از شرکای میسیز شدند. در ۱۸۹۳ آن دو یک سهام کنترل‌کننده را در «وکسلر‌اند استراوس» خریدند و آن را به آبراهام‌اند استراوس تغییر دادند. در نهایت آن دو توانستند در ۱۸۹۶ مالکیت تام «آر اچ.میسی‌اند کو» را از آن خود کنند. استراوس در ۱۸۷۱ ایزیدور استراوس با روزالی آیدا بلان ازدواج کرد که حاصل این پیوند هفت فرزند بود. او در دوره‌ای کوتاه به مدت یک سال در کنگره آمریکا حضور داشت؛ اما پس از آن نامزد نشد. وی ریاست «اتحادیه آموزشی» را بر عهده داشت و فردی نیکوکار به شمار می‌رفت.

مرگ در واقعه تایتانیک

استراوس و همسرش که از یک سفر زمستانی به اروپا بازمی‌گشتند، سوار بر کشتی تایتانیک شدند؛ اما این کشتی در بعداز ظهر ۱۴آوریل۱۹۱۲ با یک کوه یخ برخورد کرد. هنگامی که غرق شدن کشتی محرز شد، آیدا همسرش از سوار شدن بر قایق نجات بدون همسرش سر باز زد و گفت: «من از شوهرم جدا نخواهم شد. همان‌طور که با هم زندگی کرده‌ایم با هم نیز خواهیم مرد.» آیدا کت خزش را به خدمتکارش داد و با اصرار از او خواست بر قایق نجات سوار شود. این زوج آخرین‌بار در حالی که دست در دست هم داشتند روی عرشه دیده شدند. کشتی در ساعت ۲:۲۰دقیقه بامداد غرق شد.