روکو فورته، هتلدار انگلیسی

فورتی در ۱۹۹۲ جانشین پدرش به‌عنوان مدیرعامل گروه فورتی شد؛ اما در میانه دهه ۱۹۹۰ گروه فورتی با تصاحب اکثریت سهام گروه از سوی غول تجاری گرانادا و تصاحب خصمانه مواجه شد. در نهایت گرانادا در پیشنهاد خرید سهام گروه فورتی به قیمت ۸۷/ ۳میلیارد پوند موفق شد (۱۹۹۵) که از آن میان سهم خانواده فورتی ۳۵۰ میلیون پول نقد بود.

با این حال پس از آنکه گروه کامپس از ادغام با سهام رسانه‌ای گرانادا خارج شد، در راستای از بین بردن خاطره تلخ تصاحب عدوانی، استفاده از نشان تجاری فورتی باز به روکو فورتی بازگردانده شد. پس از آن فورتی هتل‌های زنجیره‌ای خود را در ۱۹۹۶ راه‌اندازی کرد. وی هتل‌های بالمورال در ادینبورگ و هتل براون در لندن را به ارزش بیش از ۵۰میلیون پوند خرید. در آوریل ۲۰۱۳ مجموعه هتل‌های وی در اروپا، روسیه، آفریقای شمالی و خاورمیانه به ۱۱ هتل رسید. ثروت خانواده فورتی در ۲۰۱۳ دویست و پنجاه میلیون پوند برآورد شد.

به پاس خدماتی که روکو فورتی به صنعت توریسم بریتانیا کرده بود وی در ۱۹۹۵ نشان شوالیه دریافت کرد. در ۲۰۰۵ به‌دلیل فعالیت‌هایش در زمینه کارآفرینی و پیوندهای مستحکمش با ایتالیا، نشان شایستگی جمهوری ایتالیا را از این کشور دریافت کرد. وی همچنین در شورای جهانی سفر و گردشگری عضویت داشت.

فورته مجموعه‌ای از سخنرانی‌ها را که در کلیسای جامع وست‌مینستر در ۲۰۰۸ ترتیب داده بود، تامین مالی کرد. وی همراه با مارتین لاندو در ۱۹۹۲ کالج سیتی‌تکنولوژی را در دربی تاسیس کردند و در ۲۰۰۶ آن را به یک آکادمی تغییر کاربری دادند. فورته پس از پیروزی بوریس جانسون هزینه جشن پیروزی او را در یکی از هتل‌هایش بر عهده گرفت و در جریان انتخابات سراسری ۲۰۱۹، یکصدهزار دلار به حزب محافظه‌کار کمک کرد.