راب گانتلت ماجراجو، کاوشگر و سخنران انگیزشی انگلیسی

در سال ۲۰۰۳ گانتلت و دوستش جیمز هوپر از اهالی سامرست بی آنکه تجربه‌ای در کوهنوردی داشته باشند، تصمیم گرفتند به قله اورست صعود کنند. آن دو پس از آموزش‌های مقدماتی در اسکاتلند، رشته کوه‌های آلپ فرانسه، اسپانتیک پاکستان و آمادابلام نپال درنهایت توانستند در ۱۷ می ۲۰۰۶ به قله اورست برسند تا گانتلت در ۱۹ سالگی بدل به جوان‌ترین بریتانیایی شود که توانسته بود قله اورست را فتح کند.

از آوریل ۲۰۰۷ تا اکتبر ۲۰۰۸ گانتلت و هوپر طی یک سفر ۱۸۰درجه‌ای سفری از قطب مغناطیسی شمالی به قطب مغناطیسی جنوبی با استفاده از نیروی انسانی و طبیعی انجام دادند تا مردم جهان را درخصوص تغییرات آب و هوایی آگاه کنند. آن دو با استفاده از اسکی، سگ‌های سورتمه‌کش و قایق بادبانی به نیویورک رسیدند سپس با دوچرخه به پاناما رسیدند.

 از آنجا با قایق بادبانی به شهر گوایاکیل‌ (در ساحل‌ غرب‌ کشور اکوادور) رفتند تا از آنجا دوباره سوار بر دوچرخه‌های خود راهی بندر پونتا ارناس‌ (جنوبى‌ترین‌ شهر دنیا درکشور شیلى‌) شوند. آن دو در نهایت با قایق بادبانی به استرالیا رفتند. انجمن نشنال جغرافی در ۲۰۰۸ آن دو را ماجراجویان سال خود نامید.

در سحرگاه ۱۰ژانویه ۲۰۰۹ یک تیم نجات کوهستانی، پیکرهای گانتلت و کوهنورد همراه وی جیمز اتکینسون را پیدا کرد. مشخص شد که این دو هنگام یخ‌نوردی در ناحیه شامونى‌ (در غرب کشور فرانسه‌ -‌ محل‌ اسکى‌) سقوط کرده و کشته شده‌اند. آن دو همراه با ریچارد لبون و هوپر در تعطیلات سال نو میلادی در فرانسه به سر می‌بردند.

9