ایراستوس بریگم بیگلو؛ مخترع ماشین‌‌‌های بافندگی

  فرش

در سال ۱۸۳۹ قراردادی برای تولید یک ماشین بافندگی با قابلیت بافتن فرش‌‌‌های دولایه نخی بست. این ماشین روزانه قادر به تولید ۱۰تا۱۲ یارد فرش بود و بعدتر تا تولید ۲۵ یارد بهینه شد. بعد از آن وی دستگاهی برای تولید قالی مشهور به بروکسل (فرشینه‌های مصور) و فرش‌‌‌های مخملی ساخت که مهم‌ترین اختراع وی به شمار می‌رفت و در نمایشگاه جهانی لندن در سال ۱۸۵۱ توجه زیادی به خود جلب کرد. شهر کلینتون در ماساچوست رشد و جایگاه تولیدی خود را مدیون اوست زیرا شرکت لحاف لنکستر و کمپانی فرش بیگلو که نتایج مستقیم توانایی‌های بیگلو در زمینه اختراع بودند، در آن شهر قرار گرفتند.

بیگلو و برادرش با تاسیس شهر کلینتون که در اصل بخشی از شهر لنکستر بود، در ارتباطند. بیگلو در ۱۸۶۴ به عضویت انجمن تاریخی بوستون درآمد و در ۱۸۶۹ یک کتاب شش جلدی با عنوان «اختراعات ایراستوس بریگم بیگلو که از ۱۸۳۷ تا ۱۸۶۸ در انگلستان به ثبت رسیده» را به آن انجمن ارائه کرد که در آن شرح ۱۸ اختراع ثبت شده وی وجود داشت. وی در ۱۸۶۶ به عضویت آکادمی هنرها و علوم آمریکا درآمد.

بیگلو در ۱۸۴۶ «انستیتو دستگاه‌های بیگلو» را تاسیس کرد که امروزه به شکل کتابخانه عمومی درآمده و در شهر کلینتون واقع است. او همچنین از اعضای اصلی ام‌ای تی بود.

تنها فرزند بیگلو، هلن، هنرمند و مجموعه‌دار شد و در تاسیس موزه هنر ورچستر نقش برجسته‌ای ایفا کرد. بیگلو ۶ دسامبر ۱۸۷۹ در بوستون درگذشت.