شورنشتاین، بساز و بفروش سان‌فرانسیسکویی

وی در سال ۱۹۸۰ به نیویورک رفت و در آنجا سه سال در بخش املاک و مستغلات شرکت حقوقی شرمن‌اند استرلینگ ال ال پی کار کرد. پس از آن به سان‌فرانسیسکو بازگشت تا به شرکت توسعه املاک پدرش، شورنشتاین پراپرتیز بپیوندد تا اینکه در ۱۹۹۵ رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل این کمپانی شد. با هدایت وی این کمپانی از یک کمپانی محلی توسعه‌دهنده املاک به یک شرکت ملی سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات بدل شد که بیش از ۷۰ ملک در شهرهایی چون لس‌آنجلس، پورتلند و منهتن در اختیار داشت. تا سال ۲۰۰۶ این شرکت بیستمین مالک ساختمان‌های اداری در آمریکا به شمار می‌رفت.

در ۱۹۹۱، شورنشتاین پراپرتیز، نخستین صندوق سرمایه‌گذاری محدود را در زمینه املاک و مستغلات کشور راه‌اندازی کرد. شش شریک مشتمل بر شورنشتاین در این صندوق عضویت داشتند و مجموع سرمایه آن ۱۵۰‌میلیون دلار بود. کمپانی شورنشتاین از طریق ۱۲صندوق سرمایه‌گذاری محدود مالک ۲۳‌میلیون فوت مربع ملک در سراسر آمریکاست. شورنشتاین در سال ۲۰۰۷ به عضویت هیات‌مدیره فدرال رزرو سان‌فرانسیسکو در آمد و ۴ سال بعد ریاست این بانک به وی واگذار شد.

شورنشتاین در هیات‌مدیره نهادهای زیر عضویت داشت: صندوق دفاع از محیط‌زیست، شورای اجرایی مرکز پزشکی سان‌فرانسیسکو، دانشگاه کالیفرنیا، کمیته اجرایی میزگرد املاک و مستغلات و مرکز جون شورنشتاین در زمینه مطبوعات، سیاست و سیاستگذاری عمومی در مدرسه کندی دانشگاه هاروارد (که به افتخار خواهرش نام‌گذاری شده است). وی در ۲۴ نوامبر ۲۰۱۵ درگذشت.