هریت تیلور میل، همکار جان استوارت میل

هریت تیلور میل با نام خانوادگی هاردی ۸ اکتبر ۱۸۰۷ در والورث واقع در جنوب لندن در خانواده یک جراح ‌زاده شد. وی به شکل خصوصی در خانه آموزش دید و از همان آغاز به نگارش شعر و ایده‌های رادیکال روی آورد. در ۱۸سالگی با جان تیلور ازدواج کرد و از وی صاحب سه فرزند شد. در سال ۱۸۳۱ با جان استوارت میل ملاقات کرد. در این هنگام وی در باب حقوق زنان، اخلاق، مدارا و ازدواج آثاری داشت که هنوز منتشر نکرده بود.  هریت با همکاری استوارت میل دو مقاله طولانی با نام «در باب ازدواج» نوشت. آن دو در این نوشته‌ها در باب مسائل اخلاقی ازدواج، جدایی و طلاق بحث کرده‌اند.

تیلور منتقد این ایده است که «زنان تنها با این هدف آموزش می‌بینند که بتوانند با ازدواج زندگی کنند» و اینکه «ازدواج کردن هدف وجودی آنهاست». وی همچنین از حقوق زنان برای طلاق دفاع کرده و می‌نویسد: «چه کسی دوست دارد کسی را بدون تمایل وی داشته باشد؟»

پس از مرگ جان تیلور در سال ۱۸۴۹، تیلور و میل دو سال صبر کردند و در نهایت در سال ۱۸۵۱ ازدواج کردند. «اعلامیه ازدواج» میل نشان‌دهنده الگوی مدنظر وی در باب «برابری کامل زن و مرد» بود. تیلور شماری مقاله نوشت که برخی از آنها با همکاری میل و در باب خشونت خانگی بود. او خود «اعطای حقوق زنان» را در ۱۸۵۱ منتشر کرد.  هریت مجموعه مقالاتی برای نشریه یونیتاریان موسوم به «مانتلی ریپازیتوری» و «انجمن گسترش دانش سودمند» نوشت. با وجود نوشتن آثار بسیار تنها بخش اندکی از آنها در طول زندگی‌اش تحت نام خودش نشر یافت. وی در نگارش چند مقاله در باب خشونت خانوادگی در دیلی‌نیوز و ساندی تایمز در دهه ۴۰ قرن هجده همکاری داشت.  وی همه آثار میل را می‌خواند و در باب آنها نظر می‌داد و خود میل اعتراف کرد که در نگارش بسیاری از آثارش به‌خصوص «در باب آزادی» نقش داشته است. همچنین در نگارش «مبانی اقتصاد سیاسی» با میل همکاری کرد. میل در شرح حال خود مدعی است که هریت نویسنده همکار وی در بیشتر کتاب‌ها و مقالاتش بوده است. هریت تیلور میل سوم نوامبر ۱۸۵۸ در اوینون واقع در جنوب شرق فرانسه درگذشت