جنی سنفورد، بانوی اول سابق کارولینای جنوبی و بانکدار آمریکایی

 وی ۱۱ سپتامبر ۱۹۶۲ در وینتکای ایلینوی در خانواده‌ای سرشناس از کاتولیک‌های ایرلندی‌تبار به دنیا آمد و در همانجا بزرگ شد. پدر پدربزرگ وی ژوزف سالیوان از موسسان کمپانی اسکیل بود که در زمینه تولید اره‌برقی فعالیت داشت. او در آغاز وارد آکادمی وودلندز در لیک فورست شد که یک مدرسه دخترانه کاتولیک بود و در ۱۹۸۴ از دانشگاه جورج‌تاون فارغ‌التحصیل شد.

 حرفه

سنفورد از ۱۹۸۴ به مدت ۶ سال در «لازارد فررز ‌اند کمپانی» کار کرد که یک بانک سرمایه‌گذاری در نیویورک بود و در نهایت معاون بخش ادغام و تصاحب این کمپانی شد.  از مدت‌ها قبل شایعه کاندیداتوری سنفورد پخش شده بود، اما پس از اعلام کناره‌گیری سناتور جیم دمینت، فرماندار کارولینای جنوبی، نیکی هیلی که پیش‌تر سنفورد از فرماندار شدنش حمایت کرده بود، او را در فهرست افرادی که قابلیت جایگزینی دمینت را دارند، قرار داد. در نهایت تیم اسکات در این جایگاه قرار گرفت و جنی و مارک سنفورد به‌عنوان جایگزین‌های احتمالی او دوباره مطرح شدند. در ۲۰۱۳ جنی اعلام کرد که در انتخابات یادشده نامزد نخواهد بود. سنفورد در ۲۰۱۴ نیز تمایل خود برای ریاست بر کالج چارلستون را اعلام کرد، اما در نهایت به این جایگاه نیز نرسید.

 زندگی شخصی

جنی در ۱۹۸۹ با مارک سنفورد ازدواج کرد و از وی صاحب چهار فرزند پسر شد. دیری نپایید که مارک سنفورد وارد فعالیت سیاسی شد و در ۱۹۹۴ جنی کارزار انتخاباتی شوهرش برای ورود به مجلس نمایندگان آمریکا را هدایت کرد. مارک در نهایت موفق شد در ۲۰۰۲ به‌عنوان فرماندار کارولینای جنوبی انتخاب شود. در دورانی که شوهرش در کنگره حضور داشت، جنی مشاور همسرش بود و به او کمک کرد تا در ۲۰۰۶ دوباره به این سمت انتخاب شود. جنی سنفورد در هیات‌مدیره چندین موسسه ناسودبر (غیرانتفاعی) از جمله مرکز سرطان هالینگز، ملک تاریخی سالن درایتون در چارلستون، بنیاد جامعه ساحلی و صندوق مشورتی بیمارستان کودکان عضویت داشته است. سنفورد، در پی خیانت همسرش در سال ۲۰۰۹ کاخ فرمانداری کارولینای جنوبی را همراه با چهار پسرش ترک کرد تا به خانه پدری‌اش در جزیره سالیوان بازگردد. او در ۲۰۱۰ از همسرش طلاق گرفت و در ۲۰۱۸ با یک بانکدار به نام اندی مک‌کی ازدواج کرد.