کازویوشی میورا؛ بازرگان متهم به قتل

میورا که واردکننده پوشاک بود و اغلب به آمریکا سفر می‌کرد، زمانی که در لس‌آنجلس بود این ظن در باب وی به وجود آمد که احتمالا در توطئه قتل همسرش دست داشته است. در ۱۸ نوامبر ۱۹۸۱ در حالی که وی و همسرش در لس‌آنجلس به سر می‌بردند، ضاربی ناشناس پای راست میورا و سر همسرش را هدف قرار داد. کازومی به کما رفت و در نهایت پس از یک سال در ژاپن درگذشت. میورا پس از این حادثه در بیمارستان گفت که سارقان خیابانی همسرش را به قتل رسانده‌اند و از مقامات آمریکا خواست امنیت را به لس‌آنجلس بازگردانند.

  بازداشت و محاکمه در ژاپن

در سال ۱۹۸۴ مجله‌ای ژاپنی در چند مقاله میورا را به توطئه چینی برای قتل همسرش متهم و بیان کرد که هدف میورا بالا کشیدن بیمه عمر همسرش به مبلغ ۴/ ۱میلیون دلار بوده است. از دیگر سو یک بانوی بازیگر که از دوستان میورا بود، گفته بود که وی از این بازیگر خواسته همسرش را به قتل برساند. رئیس پلیس لس‌آنجلس نیز بیان کرد که سازمان متبوع وی و پلیس ژاپن گمان می‌کنند میورا توطئه قتل همسرش را زمینه‌چینی کرده است. اما فرد ضارب هرگز پیدا نشد و هیچ نوع شواهد عینی مبنی بر ارتباط میورا با این قتل وجود نداشت. در نهایت میورا در ژاپن متهم به قتل شد و در ۱۹۹۴ در ژاپن تحت بازداشت خانگی قرار گرفت. اما در سال ۲۰۰۳ دیوان عالی ژاپن او را تبرئه کرد.

  بازداشت در آمریکا و مرگ

مقامات آمریکا در فوریه ۲۰۰۸ میورا را در جزیره سایپان، واقع در جزایر ماریانای شمالی آمریکا بازداشت کردند و پس از استرداد به آمریکا، او خود را در ۱۰ اکتبر همان سال از سقف سلولش حلق‌آویز کرد و به زندگی‌اش پایان داد. هر چند یک پزشک آسیب‌شناس مستقل که وکلای مدافع وی استخدام کرده بودند گفت شواهد حاکی است که او در زندان به قتل رسیده است. دادگاه لس‌آنجلس در نهایت حکم داد که دلیل مرگ او خودکشی بوده است.