واکنش امام جمعه اهل سنت به درگیری با قمه و شمشیر در یک بیمارستان

امام جمعه سنندج گفت: از عموم مردم استان کردستان به‌ویژه مردم و نمازگزاران سنندجی که وضعیت کرونا در این شهر قرمز بوده، درخواست می‌شود که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و از ترددهای غیرضروری خودداری کنند.

ماموستا فایق رستمی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه سنندج که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مسجد جامع اقامه شد، با آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه نمازگزاران و طلب شفای عاجل برای همه مریضان و تبریک عید غدیر خم اظهار داشت: امیدوارم به برکت این ماه مبارک مشکلات معیشتی مردم برطرف و ویروس منحوس کرونا ریشه‌کن شود.

وی با اشاره به وضعیت کرونایی گفت: از عموم مردم استان کردستان به‌ویژه مردم و نمازگزاران سنندجی که وضعیت کرونا در این شهر قرمز بوده، درخواست می‌شود که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و از ترددهای غیرضروری خودداری کنند.

امام جمعه سنندج در ادامه با یادآوری فرهنگ غنی دینی و ارزشی مردم استان کردستان؛ هرگونه کشت‌وکشتار، نزاع و درگیری با قمه و شمشیر همچون واقعه تلخ بیمارستان کوثر سنندج و خون ریختن و انجام حرکات افراد اراذل‌ اوباش را به دور از فرهنگ مردمان این دیار دانست و تصریح کرد: نباید این حرکات و رفتارهای ناشایست در این خطه از سرزمین اسلامی پیاده شود چراکه دور از شانیت و انسانیت مردم کردستان است. 

وی با بیان اینکه اسلام دین صلح و آشتی است، افزود: از هما نیروهای نظامی ‌و انتظامی درخواست می‌شود که برای حفظ و ارتقای امنیت و آسایش کنونی تلاش کنند و مردم نیز آنان را یاری دهند.

ماموستا رستمی با تاکید بر اینکه نباید ما انسان‌ها خون برادر دینی خود را ریخته و جامعه را ناامن کرده و برای یکدیگر ضرر داشته باشیم، اظهار کرد: خداند در سوره نساء فرموده وَمَنْ یَقْتُلْ مُؤْمِنًا مُتَعَمِّدًا فَجَزَاؤُهُ جَهَنَّمُ خَالِدًا فِیهَا وَغَضِبَ اللَّهُ عَلَیْهِ وَلَعَنَهُ وَأَعَدَّ لَهُ عَذَابًا عَظِیمًا؛ هر کس مؤمنی را به عمد بکشد مجازات او (آتش) جهنم است، که در آن جاوید (معذّب) خواهد بود و خدا بر او خشم و لعن کند و عذابی بسیار شدید بر او مهیا سازد.

وی با بیان اینکه کشت و کشتار، خون‌ریختن و قتل در دین اسلام جایگاهی نداشته و خداوند بر بانیان این عمل ناسزا لعنت فرستاده است،  عنوان کرد: علما و روحانیون همواره غم‌خوار مردم بوده و باید همه با هم با همراهی یکدیگر، از امنیت و آسایش کنونی دفاع کنیم.

امام جمعه سنندج با بیان اینکه خودکشی نیز با قتل تفاوتی نداشته و جایشان جهنم است، هشدار داد: خداوند بهشت و دریای رحمت خود را بر این انسان‌ها حرام کرده و برای همیشه از رحمت الهی محروم می‌مانند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.