لرد پالومبو، بازرگان فعال  در حوزه ساخت‌وساز

  فعالیت‌ها در حوزه ساخت‌وساز

پالومبو در دهه ۱۹۶۰ به معمار آمریکایی آلمانی، لودویگ مایس فان در روهه ساخت یک برج را در لندن سفارش داد. هر چند طراحی این پروژه صورت گرفت اما هرگز ساخته نشد. در ۱۹۷۲، پالومبو «خانه فارنزوورث» را در حومه شیکاگو خرید؛ بنایی که فان ‌در روهه آن را طراحی کرده بود و پالومبو مبلمان و طراحی داخلی آن را با نظر این معمار به آن افزود. وی همچنین املاک جنب این بنا را خرید و در این زمین‌ها آثاری از مجسمه‌سازان معروف همچون آنتونی کارو و ریچار سرا را نصب کرد. او طی یک حراج در ۲۰۰۳ این بنا را به «مدیریت امانی ملی برای حفاظت از بناهای تاریخی» فروخت. در سال مزبور وی «کنتاک ناب» را خرید که خانه‌ای شخصی بود و توسط فرانک لیولد رایت در کوهستان الگینی در جنوب پیتزبورگ‌(ایالت‌ پنسیلوانیا) ساخته شده بود.در ۱۹۹۴ پالومبو بنای «مپین اند وب» را در شهر لندن تخریب کرد و به جای آن «پولتری ۱» را ساخت که توسط معمار بریتانیایی سر جیمز استرلینگ طراحی شد.

  هنر

پالومبو عضو هیات امنای گالری تیت از ۱۹۷۸ تا ۱۹۸۵ بود و از ۱۹۸۶ به مدت یک سال ریاست آن را بر عهده گرفت. وی پیش از آن نیز عضو هیات امنای گالری وایت چپل و موزه تاریخ طبیعی بود. او ریاست هیات امنای گالری سرپانتن را نیز در کارنامه خود دارد. مارگارت تاچر او را در ۱۹۸۸ به ریاست شورای هنرهای بریتانیا منصوب کرد. سایر مشاغل وی در زمینه هنری به قرار ذیل است:

  ریاست دانشگاه پورت موت

  رئیس انجمن دوستان آرامستان هایگیت

  عضو هیات امنای بنیاد معماری

  رئیس هیات داوران جایزه بین‌المللی معماری (پریتزکر)

  روابط با دربار

پالومبو از دوستان نزدیک پرنس چارلز بود تا اینکه شاهزاده در ۱۹۸۴ علنا از طرح‌های معماری پالومبو که فان در روهه معمار آن بود در حوالی کلیسای بزرگ سن پل انتقاد کرد و از آن به عنوان «کنده شیشه‌ای» یاد کرد؛ این طرح با مخالفت‌های زیادی مواجه شد و سرانجام عملی نشد. در سال ۱۹۸۸ وی پدرخوانده شاهدخت یورک، بئاتریس شد که دختر ارشد دوک یورک به شمار می‌رفت.