مرسک مک‌کینی مولر، ثروتمندترین دانمارکی  در سال 2007

وی ۱۳ ژوئیه ۱۹۱۳ در هلروپ دانمارک از پدری دانمارکی و مادری آمریکایی زاده شد. مولر در سال۱۹۴۰ با همکلاسی دوران دبیرستان خود اما نیرگارد راسموسن ازدواج کرد و تا زمان مرگ راسموسن در سال۲۰۰۵ در کنار وی ماند. مجله فوربس در سال ۲۰۰۷ وی را ثروتمندترین دانمارکی  معرفی کرد و رتبه جهانی‌اش در زمینه ثروت را ۵۵۷ برشمرد.

مولر از سال۱۹۴۰ از شرکای گروه‌ ای‌پی مولر-مرسک بود و در جریان  اشغال دانمارک از سوی آلمان در جنگ جهانی دوم به آمریکا رفت. او در ۱۹۴۷ به کشورش بازگشت. او پس از مرگ پدرش در ۱۹۶۵ مدیرعامل و رئیس این گروه شد و در ۱۹۷۰ به‌عنوان نخستین فرد غیرآمریکایی به عضویت ‌ای‌بی‌ام درآمد.  مولر در ۱۹۹۳ از مدیرعاملی این شرکت کناره‌گیری کرد، اما همچنان تا ۲۰۰۳ –که به‌طور کامل کناره‌گیری کرد-ریاست آن را در دست داشت. او تا زمان مرگش کنترل بخش عمده‌ای از این کمپانی را در اختیار داشت.

در ۱۹۶۲ کمپانی متبوع مولر امتیاز کشف و استخراج  نفت و گاز طبیعی دانمارک را به دست آورد؛ قراردادی که وضعیتی انحصاری به مرسک می‌بخشید. این توافق چهل‌ساله در سال ۲۰۰۳ –توام با برخی حرف و حدیث‌ها- تمدید شد. در واقع مالیات پرداختی مرسک به دولت متاثر از افت‌وخیزهای قیمت نفت نیست و این یعنی زمانی که قیمت نفت بالا می‌رود مرسک می‌تواند سود بیشتری کسب کند.

این کمپانی که از حامیان اصلی حزب محافظه‌کار مردم بود، در حوزه حمل‌ونقل دریایی نیز فعالیت داشت و  از سال ۱۹۹۶ از آن به‌عنوان بزرگ‌ترین مجموعه کشتی‌رانی جهان نام برده می‌شود. این شرکت در بیش از ۱۳۰کشور جهان نمایندگی دارد و تعداد کارکنانش نزدیک به ۹۰هزار نفر است.  مولر در زمینه نیکوکاری نیز فردی فعال بود و خانه اُپرای کپنهاگ با کمک‌های مالی وی و خانواده‌اش ساخته شد. در دهه ۸۰ مولر پارکی را نیز در همان محدوده ساخت. وی در دسامبر ۲۰۰۰ از سوی دولت دانمارک عنوان شهسواری را دریافت کرد و در ۱۶ آوریل ۲۰۱۲ در ۹۸سالگی چهار روز پس از آنکه برای آخرین‌بار در انظار عمومی دیده شد، درگذشت.