ساموئل بلزبرگ، موسس هلدینگ املاک

 در ۱۹۷۰ «شرکت مالی فرست سیتی» را به عنوان کمپانی والد سیتی سیوینگز اند تراست راه‌اندازی کرد. در ۱۹۷۳ بلزبرگ و دو برادرش املاک وسترن را فروخته و شرکت مالی «فار وست کالیفرنیا» را خریدند؛ شرکتی که پای آنها را به آمریکا باز کرد.

در اواخر دهه۸۰ میلادی ارزش دارایی‌های شرکت مالی فرست سیتی که اکنون یک هلدینگ چندبعدی به شمار می‌رفت و در کانادا و آمریکا فعالیت می‌کرد، به ۴/ ۵ میلیارد دلار می‌رسید.  طی دهه ۹۰ بلزبرگ یک هلدینگ بزرگ تاسیس کرد؛ یک شرکت فعال در حوزه املاک که در اوج خود ۲۶ پروژه را در آمریکا در اختیار خود داشت. در ۱۹۹۷ این هلدینگ به گروه بلک استون فروخته شد. در دهه ۹۰ بلزبرگ املاک فرسوده زیادی را در آلبرتا با قیمت‌های پایین تصاحب کرد. در ۱۹۹۲ وی یک شرکت سرمایه‌گذاری با نام «گیلبارت کاپیتال» تاسیس کرد.

بلزبرگ عضو چندین هیات‌مدیره بود و در فعالیت‌های خیریه ید طولایی داشت. او در ۱۹۸۹ بالاترین نشان دولتی کانادا را دریافت کرد و در ۱۹۸۹ دانشگاه سیمون فریزر به وی دکترای افتخاری داد. در سال ۱۹۹۷ وی نیم میلیون دلار به «مرکز سیمون ویزنتال» در لس آنجلس هدیه کرد. وی موسس بنیاد پژوهش‌های پزشکی دیستونیا (اختلال کشیدگی طبیعی عضلانی) در آمریکا و کانادا بود. بلزبرگ در ۳۰ مارس ۲۰۱۹ در ونکوور درگذشت.