۲۶ اردیبهشت ۱۳۵۱

   قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت

معاملات در بازار کاغذ به‌ویژه اقلام تحریر آن گرم است. گرمی معاملات روی قیمت کاغذ وارداتی اثر گذاشته و سبب شده قیمت اقلام مختلف کاغذ تحریر خارجی افزایش یابد.

موجودی و زمینه اقلام مختلف کاغذهای خارجی در بازار کم شده است. و تجار واردکننده به علت گرانی کاغذ خارجی ظرف دو ماه اخیر سفارش‌های تازه‌ای برای واردات کاغذ تحریر خارجی نداده‌اند.

کمبود زمینه کاغذ تحریر خارجی و افزایش قیمت آن روی قیمت‌های کاغذ داخلی اثری نداشته است.

با وجودی که گرمی معاملات کاغذ خارجی سبب رونق دادوستد کاغذ داخلی شده است، مع‌هذا قیمت کاغذ داخلی تغییری پیدا نکرده است.

قیمت کاغذ تحریر خارجی امروز در بازار به این قرار بود: کاغذ تحریر جور ژاپنی کیلویی ۴۸ ریال. کاغذ تحریر جور رومانی کیلویی ۴۱ ریال.

قیمت کاغذ تحریر داخلی به این شرح است:

۵۰ تا ۵۹ گرمی لوله کیلویی ۳۶ ریال.

۵۰ تا ۵۹ گرمی ورق کیلویی ۵/ ۳۷ ریال.

۶۰ تا ۷۴ گرمی لوله کیلویی ۳۳ ریال.

۶۰ تا ۷۴ گرمی ورق کیلویی ۵/ ۳۵ ریال.

۷۵ گرمی به بالا لوله کیلویی ۲۳ ریال.

۷۵ گرمی به بالا ورق کیلویی ۵/ ۳۴ ریال.

۲۶ اردیبهشت ۱۳۶۱

   کشف یک شبکه جاسوسی و قاچاق ارز در تهران

یک شبکه جاسوسی صهیونیستی و خارج‌کنندگان ارز کشور که مستقیما با آمریکا و اسرائیل ارتباط داشتند در تهران کشف و رهبر شبکه دستگیر شد.

یک مقام آگاه در امور اجرایی دادستانی کل انقلاب درباره کیفیت کشف این شبکه گفت: چندی قبل طی یک گزارش محرمانه به ستاد مرکزی سپاه پاسداران اطلاع داده شد که یکی از صرافان خیابان فردوسی مقادیر زیادی ارز از کشور خارج کرده و به آمریکا و اسرائیل انتقال داده است.

واحد اطلاعات سپاه پاسداران در مورد گزارش رسیده به تحقیق پرداختند و متوجه شدند شخصی یهودی‌الاصل به نام موسی فرج‌زاده معروف به حکیمی یکی از صرافان و سرمایه‌داران خیابان فردوسی اقدام به خارج کردن ارز از کشور می‌کند و تاکنون چند بار نیز این کار را کرده است.

در تحقیقات بیشتری که به عمل آمد معلوم شد موسی فرج‌زاده این صهیونیست خیانتکار علاوه‌بر خارج کردن ارز به طرق مختلف رهبری یک شبکه‌ جاسوسی ۲۰ نفری را نیز که در داخل ایران فعالیت می‌کنند، عهده‌دار است.

نام‌برده مرتبا با آمریکا و  اسرائیل در تماس بوده و اخبار و اطلاعات موردنظر را در اختیار عوامل صهیونیسم بین‌المللی و جاسوسان آمریکایی قرار می‌دهد.

پس از بازجویی اولیه از موسی فرج‌زاده مشخص شد، فرج‌الله حکیمی برادر متهم نیز که در حال حاضر تحت تعقیب دادستانی کل انقلاب است، در دوران انقلاب با مقادیر زیادی ارز به آمریکا فرار کرده و با جاسوسان آمریکایی و عوامل صهیونیست بین‌المللی همکاری می‌کند.

۲۶ اردیبهشت ۱۳۷۱

   راه‌اندازی نخستین خط تولید اتوبوس «ولوو» در ایران

نخستین شرکت تولیدکننده اتوبوس ولوو در ایران با حضور دکتر نژادحسینیان، وزیر صنایع سنگین کشورمان در شهرستان ساوه راه‌اندازی شد. یکی از اعضای هیات‌مدیره این شرکت تولیدی افزود: این شرکت تولیدی قادر خواهد بود سالانه ۵۰۰ دستگاه اتوبوس ولوو مدل شهری و بیابانی تولید و روانه بازار مصرف کشور کند.

وی گفت: برای راه‌اندازی این شرکت که در زمینی به مساحت ۴۰ هزار مترمربع و با ۱۰ هزار مترمربع زیربنا احداث شده تاکنون ۸ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۱

   تکلیف تمامی میادین مشترک امسال روشن می‌شود

تکلیف تمامی میادین مشترک نفت و گاز ایران تا پایان امسال روشن می‌شود.

مهندس بیژن زنگنه گفت: طبق وعده‌ای که داده بودیم تکلیف میادین مشترک نفت و گاز ایران با کشورهای همسایه روشن شده و تنها دو میدان دیگر باقی مانده است که مطالعات روی آنها در حال انجام است و احتمال دارد این دو میدان نیز مشترک باشد.

وی گفت: یکی از میادین، لایه نفتی پارس‌جنوبی است که تکلیف آن حداکثر تا پایان سال‌جاری روشن خواهد شد و میدان دیگر «هنگام» نام دارد که ممکن است این میدان نیز مشترک باشد.

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۱

   ایجاد ۵/ ۲ میلیون شغل در دو سال

رئیس مرکز آمار ایران جزئیات تازه‌ای از پرونده اشتغال‌زایی سال ۹۰ را اعلام کرد. عادل آذر که سازمان تحت مدیریتش حدود یک ماه قبل از کاهش نرخ بیکاری سال گذشته به ۳/ ۱۲ درصد خبر داده بود، گفت: در پایان سال ۹۰ تعداد بیکاران به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر رسیده که نشان از کاهش ۴۰۰ هزار نفری تعداد بیکاران نسبت به پایان سال ۸۹ دارد.

به گفته وی، طی سال گذشته یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر نیروی جدید وارد بازار کار شده‌اند که از این تعداد یک میلیون نفر به کار مشغول شده‌اند؛ بنابراین می‌توان گفت دولت در سال قبل حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار شغل ایجاد کرده است.

ازسوی دیگر در حالی که مرکز آمار ایران چند ماهی است انتشار عمومی آمار مربوط به نرخ تورم را متوقف کرده است، بانک مرکزی، نرخ تورم در ۱۲ ماه منتهی به فروردین ۱۳۹۱ را نسبت به ۱۲ ماه منتهی به فروردین ۱۳۹۰ معادل ۸/ ۲۱ درصد اعلام کرد. نرخ تورم نقطه به نقطه که تغییرات قیمت در یک بازه زمانی مشخص یک ساله را نشان می‌دهد به حدود ۲۴ درصد رسیده است.