والاس مک‌کین، بازرگان کانادایی

والاس در ۹ آوریل ۱۹۳۰ در فلورانسویل-بریستول نیو برنزویک به دنیا آمد. پدرش اندرو دیویس مک‌کین در کار صادرات سیب‌زمینی بود. والاس مک‌کین لیسانس خود را در ۱۹۵۱ از دانشگاه مونت آلیسون گرفت. او با مارگارت مک‌کین ازدواج کرد که نخستین معاون فرماندار زن در نیوبرنزویک به شمار می‌رفت.

مک‌کین در ۱۹۵۶ همراه با برادرش هریسون شرکت موادغذایی مک‌کین را تاسیس کرد شرکتی که بدل به یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های موادغذایی منجمد در سطح جهان شد. در دهه نود میلادی یک مشاجره حقوقی طولانی بین این دو برادر بر سر جانشینی در نهایت به رفتن دو پسر والاس از این شرکت انجامید.

والاس و هریسون پس از این دعوای حقوقی از هم دور شدند اما در ۲۰۰۴ و در پی ملاقات والاس با هریسون-که در بیمارستان بستری بود- میانشان آشتی برقرار شد. والاس همچنین از معتمدین مدیران غیرخانوادگی صنایع غذایی مک‌کین بود.

والاس مک‌کین پس از برکنار شدن از صنایع غذایی مک‌کین، توانست در ۱۹۹۵ صنایع غذایی میپل لیف را بخرد؛ شرکتی که اکنون فرزندش، مایکل مدیرعامل آن است.

در ۲۰۰۷ والاس مک‌کین حدود نهصد هزار دلار به دانشگاه مونت آلیسون اهدا کرد و در ۲۰۱۱ نیز ۵ میلیون دلار به دانشگاه نیوبرنزویک- پردیس سنت جان برای انستیتو مک‌کین- داد؛ برنامه‌ای که مختص دانشجویان بازرگانی و کارآفرینان بود.

در ۱۹۹۵ والاس مک‌کین بالاترین نشان دولتی کانادا را دریافت کرد و در ۱۹۹۳ به تالار مشاهیر کسب‌وکار کانادا راه یافت. تالار مشاهیر کسب‌وکار نیوبرنزویک نیز در ۱۹۹۷ وی را به فهرست خود افزود. وی دکترای افتخاری متعددی از دانشگاه مونت آلیسون، کالج کینگ، دانشگاه برنزویک، دانشگاه تورنتو و دانشگاه سنت فرانسیس خاویر دریافت کرد. والاس مک‌کین در ۱۳ مه ‌۲۰۱۱ در تورنتو درگذشت.