والتر نات، سازنده پارک تفریحی بری فارمِ نات در کالیفرنیا

والتر ماروین نات (Walter Marvin Knott) در ۱۱ دسامبر ۱۸۸۹ در سن‌برناردینوی کالیفرنیا به دنیا آمد و در شهر پومونا رشد یافت. در دهه ۱۹۲۰ نات کشاورزی نه‌چندان موفق بود اما با پرورش چند نهال توت بخت به وی رو کرد. بویسن بری پیوندی - نامی که رادولف بویسن، بر این درخت نهاد - در واقع پیوندی بود از شاه‌توت، تمشک سرخ و کرن بری. میوه‌های این درختچه سردسیری - از تیره گل‌سرخیان - شبیه به شاه‌توت و درشت بوده و وزن تقریبی آن ۸ گرم با رنگ تیره است. خانواده نات شروع به فروش این نوع میوه کرده و از آن شیرینی پای و مربا و کنسرو می‌ساختند و در ایستگاهی کنارجاده‌ای به بازار عرضه می‌کردند. در سال ۱۹۳۴ همسر نات رستورانی تاسیس کرد و مشتریان ساعت‌ها جلوی رستوران وی به صف می‌ایستادند. 

در 1940 والتر نات برای پذیرایی از این افراد منتظر، با استفاده از سازه‌های منتقل شده از شهرک‌های غرب قدیم یک «شهر متروکه» ساخت. حتی پس از افتتاح دیزنی‌لند در 1955 نیز مزرعه بری نات که تنها 13 کیلومتر از آن فاصله داشت، از رونق نیفتاد و شایع است که والتر نات و والت دیزنی رابطه‌ای صمیمانه با هم داشته و از پارک‌های همدیگر بازدید می‌کردند. آن دو از اعضای اولیه شورای برنامه‌ریزی برای ساخت بیمارستان کودکان اورنج‌کانتی بودند. در 1968 خانواده نات دور مزرعه را حصار کشیدند و شروع به پذیرش مهمان کردند. در این زمان مزرعه بری نات رسما بدل به یک پارک تفریحی شد. 

والتر همچنان و تا مرگ همسرش در 1974 در مزرعه خود فعالیت می‌کرد و از این زمان توجه خود را به فعالیت‌های سیاسی به سود جمهوری‌خواهان محافظه‌کار معطوف کرد. او عضو انجمن جان برچ - نهادی با سوگیری‌های شدیدا محافظه‌کارانه - بود و از شعبه آن در اورنج‌کانتی حمایت مالی می‌کرد. 

خانواده نات پارک خود را به کمپانی تفرجگاه سدار فروختند و اکنون برند مربا و ژله «ناتس بری فارم» در تملک شرکت جی.ام اسماکر است. 

والتر نات در سوم دسامبر 1981 در 91 سالگی و در پی ابتلا به بیماری پارکینسون در خانه خود واقع در بوئنا پارک کالیفرنیا درگذشت.