موسس داو‌‌ جونز

چارلز هنری داو در ۶ نوامبر ۱۸۵۱ در استرلینگ کنتیکت به دنیا آمد و بدون آنکه چندان آموزش رسمی ببیند از ۱۸۷۲ به مدت سه سال به‌عنوان گزارشگر شهری برای ساموئل بولز کار کرد. سپس در رودآیلند در نشریه «پراویدنس استار» به‌عنوان سردبیر شبانه مشغول به کار شد و همزمان برای «پراویدنس ایونینگ استار» هم گزارش تهیه می‌کرد.

در ۱۸۷۹ طی سفری با بازرگانان و سرمایه‌گذاران به مقصد کلرادو آگاهی‌های زیادی در مورد پول کسب کرد. وی با سرمایه‌گذاران موفق مصاحبه می‌کرد و متوجه می‌شد که فعالان وال استریت باید چه نوع اطلاعاتی داشته باشند تا‌ پول دربیاورند.

در ۱۸۷۰ داو که پی برده بود نیویورک مکانی ایده‌آل برای گزارش‌های تجاری و مالی است، پراویدنس را به مقصد این شهر ترک گفت و در آنجا در «آژانس خبری مالی وال استریت کرنان» کاری در زمینه نگارش اخبار مالی برای بانک‌ها و دلالان بازار سهام پیدا کرد. او ادوارد دیویس جونز را-که از زمان فعالیت برای پراویدنس ایونینگ استار او را می‌شناخت- نیز به این دفتر برد. جونز که تحصیل در دانشگاه براون را ترک گفته بود مهارت و سرعت زیادی در تحلیل گزارش‌های مالی داشت. این دو دوست به این نتیجه رسیدند که وال‌استریت به آژانس خبری دیگری نیاز دارد و در نوامبر ۱۸۸۲ آژانس خبری خود با نام کمپانی داو جونز را در نیویورک تا‌سیس کردند و چارلز بر گسترسر در این میان سرمایه‌گذار اصلی این شرکت نوپا بود.

در ۱۸۸۳ کمپانی یاد شده شروع به نشر خلاصه‌ای دو صفحه‌ای از اخبار مالی روزانه به‌صورت عصرگاهی کرد. در ۱۸۸۰ کمپانی داو جونز ۵۰ فرد را در استخدام خود داشت و شرکا به این نتیجه رسیدند که زمان انتشار روزنامه‌ای واقعی فرار رسیده است و به این ترتیب نخستین شماره وال استریت ژورنال در ۸ جولای همان سال نشر یافت و در ۱۸۹۸ وال استریت ژورنال نخستین چاپ صبحگاهی خود را آغاز کرد.

در ۱۹۰۲ وضع سلامت داو رو به وخامت نهاد و او و برگسترسر سهام خود در کمپانی را به خبرنگار خود در بوستون، کلارنس بارون فروختند. داو آخرین سرمقاله خود را در آوریل ۱۹۰۲ نوشت و هشت ماه بعد در ۴ دسامبر ۱۹۰۲، چارلز هنری داو در خانه شخصی خود واقع در بروکلین درگذشت.