جنت هولمز اِکورت   بازرگان ثروتمند استرالیایی

 او تملک کامل گروه شرکت‌های هایتزبری را تا ۲۰۰۸ در دست داشت و در این سال پسرش پیتر هولمز اکورت مالکیت این گروه را در دست گرفت اما جنت همچنان ریاست این گروه را در دست دارد.  جنت هولمز اکورت در ۲۹ نوامبر ۱۹۴۳ در پرث واقع در استرالیای غربی به دنیا آمد. او از آموزشگاه مدرن پرث فارغ‌التحصیل و سپس وارد دانشگاه استرالیای غربی شد و در ۱۹۶۵ از این دانشگاه در رشته شیمی آلی لیسانس گرفت. وی پیش از ازدواج در ۱۹۶۶، معلم علوم بود. او اکنون در پرث زندگی می‌کند و در حوزه پژوهش‌های پزشکی، هنر و چند سازمان خیریه فعالیت دارد. 

پس از مرگ همسرش وی مدیریت هایتزبری پتی را که در آن زمان بدهکار بود در دست گرفت و توانست آن را از بحران نجات داده و توسعه دهد. این کمپانی چندین ایستگاه احشام در مناطق دوردست استرالیای غربی دارد و در زمینه‌های کشاورزی و قراردادهای مهندسی فعالیت می‌کند. جنت، گالری هولمز اکورت در نزدیکی رودخانه مارگارت را در مدیریت خود دارد. این گالری مجموعه‌های هنری هولمز اکورت را به نمایش می‌گذارد. 

وی علاوه بر فعالیت‌های بازرگانی، در مباحث اجتماعی نیز کنشگری مترقی به شمار رفته و در جریان اجلاسیه 1998 قانون اساسی، از جنبش جمهوری‌خواهی استرالیا حمایت کرد. او رئیس بنیاد تلویزیونی کودکان استرالیا، ارکستر سمفونی استرالیای غربی و معاون اتاق هنر و فرهنگ این منطقه است. هولمز اکورت سابقه عضویت در رزرو بانک استرالیا را در کارنامه خود دارد و عضو افتخاری انستیتو ساختمان استرالیاست. وی از 1990 به مدت چهار سال ریاست دانشگاه استرالیای غربی را عهده‌دار بود و در عین حال عضویت هیات امنای دانشگاه مردوک را نیز در سابقه کاری خود دارد.