جرج هرست، سیاستمدار معدن کار

در ۱۸۹۴ اخباری مبنی بر کشف طلا در کالیفرنیا شنید و یک سال بعد همراه یک اکیپ روانه آن ایالت شد. او و اکیپش در آغاز کوشیدند در نزدیکی آسیاب ساتر بر رود آمریکن، از رسوب زردار بهره‌برداری کنند. پس از سپری کردن زمستانی سرد و ناکامی، آنها با شنیدن اخباری مبنی بر پیدا شدن یک رگه طلا در «گرس ولِی» در ۱۸۵۱ رهسپار آن دره شدند. در آنجا جرج به سمت اکتشاف و خرید و فروش کانی‌های کوارتز رفت و تقریبا پس از ۱۰ سال توانست به عنوان یک معدن‌یاب زندگی شایسته‌ای برای خود تشکیل دهد و در عین حال  فعالیت‌های دیگری نیز در زمینه فروشگاه، معدن‌کاوی، دام‌پروری و کشاورزی در ناحیه نوادا انجام داد.

در ۱۸۵۹ پس از آشنایی با استخراج نقره، رهسپار ناحیه یوتای غربی شد و در آنجا یک‌ششم از سهام معدن افیر را در نزدیکی شهر ویرجینیای کنونی خرید. آن زمستان وی و شرکایش توانستند ۳۸ تن سنگ نقره مرغوب استخراج کرد آن را به قیمت دو و نیم میلیون دلار (به قیمت امروز) بفروشند.

جرج هرست در همکاری با سایر سرمایه‌گذاران حوزه معادن شرکت هرست، تویس و هاگین را تاسیس کرد و این شرکت در معادن زیادی چون معدن نقره انتاریو در یوتا، معدن پاسیفیک در نیومکزیکو، معدن طلای هوم استیک در داکوتای جنوبی و یک معدن مس در مونتانا سرمایه‌گذاری کرد.

هرست در ۱۸۶۴ به عنوان نماینده مجلس ایالتی کالیفرنیا انتخاب شد و تا ۱۸۶۶ در آن پست باقی ماند. او بعدتر به عنوان یک دموکرات از ۱۸۸۶ تا زمان مرگش در ۲۸ فوریه  ۱۸۹۱ در واشنگتن، در مجلس سنای آمریکا حضور داشت.