مونته لوپی در ۱۵۶۷ با اورسزولا، دختر طبیب دربار لهستان پیوند زناشویی بست و آن دو یک‌سال بعد در عمارت کامینیکا در مرکز کراکوف که به سبک معماری دوران رنسانس بازسازی شده بود، سکنی گزیدند؛ ساختمانی موسوم به «خانه ایتالیایی» یا «خانه مونته لوپی» که دفتر مرکزی پست لهستان نیز در آن واقع بود. 

مونته لوپی در مقام یک تاجر، با کشورهایی مانند ایتالیا، آلمان، انگلستان، اتریش و روسیه مراوده تجاری داشت و در مقام بانکدار چهره‌های برجسته‌ای همچون سفرای پاپ در دربار لهستان مشتریان او بودند. وی از دست‌اندرکاران جشن تاج‌گذاری هنری سوم، پادشاه لهستان بود و در این راستا اشیای ارزشمندی همچون جام‌های زرین و نقره‌ای به پادشاه هدیه کرد. مونته لوپی در 1581 در تامین هزینه‌های نبرد در برابر «دوک نشین موسکووی: روسیه سابق» مشارکت فعالانه‌ای داشت و در سال‌های پایانی عمر خود بانکدار دربار زیگیسموند سوم و نیز رایزن ایتالیایی‌های ساکن در لهستان بود. 

  ریاست پستخانه سلطنتی

این سوداگر ایتالیایی الاصل، از سال 1568، عهده‌دار ریاست پستخانه سلطنتی لهستان بود که خدمات پستی را به مقاصدی همچون ویلنیوس (اکنون پایتخت لیتوانی)، وین و ونیز به شکل عمومی ارائه می‌کرد. هرچند پس از 1574، خدمات یاد شده تنها به نامه‌نگاری‌ها و محموله‌های سلطنتی و درباری اختصاص یافت. در 1583 به دستور پادشاه جدید، استفان باتونی، خدمات پستی عمومی در محدوده داخل کشور و نیز به مقصد ونیز ازنو برقرار شد. 

سباستیانو مونته لوپی در 18 آگوست سپیده دم قرن هفدهم، 1600 میلادی، در کراکوف درگذشت و چون فرزندی نداشت ثروت هنگفتش به برادرزاده وی، والریو تامبورینی مونته لوپی رسید؛ همان کسی که ثروتمندترین شهروند کراکوف شد. خانه قدیمی مونته لوپی در میدان اصلی کراکوف، اکنون خوابگاه دانشجویی است.