کیوتن؛ ماده‌ای مفید در دستمال‌های مرطوب

پیری و افت کوانزیم کیوتن

بدن انسان به صورت طبیعی کیوتن تولید می‌کند ولی با بالا رفتن سن، این تولید کاهش می‌یابد. غیر از بالا رفتن سن، کمبود ویتامین ب 6، نقص ژنتیکی، افزایش تقاضای بافت‌ها در اثر بیماری، استرس اکسیداتیو ناشی از افزایش سن و عوارض جانبی درمان با استاتین نیز ، از مهمترین عوامل کاهش کیوتن در بدن است.

استرس اکسیداتیو زمانی اتفاق می‌فتد که مولکول‌های مضری به نام رادیکال آزاد، در سلول‌ها تولید می‌شود و از سطح آنتی اکسیدان‌های موجود در بدن فراتر می‌رود.این اتفاق بزرگترین دشمن پوست است. استرس اکسیداتیو باعث تجزیه کلاژن شده  و عملکرد سلول‌های پوست را مختل می‌کند و حتی ممکن است باعث سرطان پوست شود.یکی از مهمترین تاثیرات کیوتن این است که به عمق چین و چروک‌ها رفته و آن را به طرز شگفت انگیزی از بین می‌برد.

 

استفاده از کیوتن برای کودکان زیر سه سال ممنوع!

در جوامع امروزی تصور عموم از کیوتن، محصور به مصرف مکمل‌ها شده است، اما اخیرا محققان شواهد محکمی‌ درباره کاربرد موضعی کیوتن یافته‌اند. این تحقیقات نشان می‌دهد که استفاده از کیوتن در محصولات مراقبت پوستی به صورت قابل توجهی عملکرد سلول‌های جوان سازی پوست را بهبود می‌بخشد.

پوست، بیرونی ترین لایه بدن است و به صورت مداوم در معرض اشعه خورشید است. حدود 80% درصد پوست و حدود یک سوم کل پروتئین‌های بدن ، از کلاژن تشکیل شده است.کیوتن با کمک به تولید هرچه بیشتر کلاژن، باعث افزایش بازسازی سلولی شده و با جلوگیری از تولید بیش از حد ملانین، باعث یکنواختی رنگ پوست می‌شود.

به استثنای کودکان زیر سه سال ، استفاده از کیوتن به همه افراد در هر رده سنی کمک می‌کند. این ماده در شکل موضعی خود معمولا در سرم‌ها ، کرم‌های دورچشم، کرم‌های آبرسان ، دستمال مرطوب‌ها و میسلارواتر‌ها یافت می‌شود.

 

به محتویات میسلارواترها و دستمال‌های مرطوب دقت کنید

برندهای بسیاری با ترکیبات حاوی کیوتن به همراه مواد معذی دیگر، محصولات ضد چروک قوی و اثربخش به بازار عرضه کرده‌اند. البته استفاده از کیوتن در تمام محصولات ایرانی وجود دارد. به همین دلیل توصیه می‌شود قبل از خرید هر محصولی حتما به مواد تشکیل دهنده آن دقت کنید.

 اما از بین تمام محصولات آرایشی بعضی از آن‌ها به کیوتن بیشتری نیاز دارد. به این دلیل که ممکن است در مصرف روزانه شما قرار بگیرد و این مصرف کمک کند که پوست شما همزمان به جوانسازی هم نزدیک شود.  

مثلا یکی از این محصولات مهمی که کیوتن در آن استفاده شده میسلارواترها هستند که با ترکیبات منحصر به فرد خود ،دارای مقادیر زیادی کیوتن هستند. این محصول علاوه بر خاصیت پاک کنندگی بسیار قوی ، به شاداب، جوانسازی  و سلامت پوست کمک فراوانی می‌کند. ترکیبات ویژه این محصول این امکان را به مشتری می‌دهد که با هر نوع پوست اعم از خشک، چرب، دهیدراته و حتی آسیب دیده و آکنه دار، به راحتی بتواند از این محصول جهت شفافیت و جوانسازی پوست خود بهره ببرد.

یکی دیگر از محصولاتی که باید حتما به میزان کیوتن موجود در آن دقت کنید، دستمال‌های مرطوب است. شما از دستمال مرطوب به عنوان پاک‌کننده آرایش استفاده می‌کنید. شاید هیچ وقت هم از چنین محصولی توقع نداشته باشید که به جز پاک کردن عمیق پوست کارایی دیگری داشته باشد. اما جالب است بدانید در برخی از برندهای ایرانی کیوتن در دستمال مرطوب‌ها استفاده شده تا علاوه بر خاصیت پاک‌کنندگی، عمل جوانسازی پوست هم انجام شود. به همین دلیل توصیه می‌شود که قبل از خرید هر نوع دستمال مرطوبی به ماده کیوتن موجود در آن دقت کنید.